Prognoza pieței auto, conform APIA: revenirea post-pandemică merge moderat, iar electricele vor fi afectate de tăierea bonusurilor.

Conferința susținută de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România) pe 19 februaie a avut ca subiect prognoza referitore la piața auto din România pentru anul 2024.

În calculele generale a intrat un număr mare de variabile, precum creșterea evidentă a cotei de piața pentru vehiculele electrificate, despre care însă se așteaptă o scădere în anii următori ca o consecință a diminuării sesizabile a ecobonusului oferit prin programul Rabla Plus.

Pe de altă parte, este așteptată o creștere pregnantă a vânzărilor vehiculelor electrice din segmentele comerciale, în speță cele din domeniul transporturilor de călători pe distanțe scurte și medii.

Totuși, în ceea ce privește numărul total al autoturismelor comercializate, APIA anticipează un număr de 150.000 pentru anul 2024, în creștere fată de cele 142.791 vândute în 2023.

Până la sfârşitul anului 2024, autoturismele ecologice vor ajunge la o cotă totală de 29% pe piaţă auto în România, timp în care piaţa de autovehicule noi înmatriculate pe plan local va continua să crească, dar cu un ritm mai lent, de doar 5,3% faţă de cel înregistrat în 2023, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate luni într-o conferinţă de presă.

Dan Vardie, președintele APIA, a comentat: În anul 2024, piaţa auto românească va continua să evolueze. Ne așteptăm la o creştere moderată de 5,3%, reflectând o adaptare la noile dinamici economice, sociale şi politice. Chiar şi la 150.000 de autoturisme noi ce vor fi vândute în acest an, piaţa românească rămâne sub nivelul anilor 2018 şi 2019, demonstrând impactul de lungă durată al pandemiei de coronavirus. În ciuda provocărilor, autoturismele electrificate vor rămâne în centrul atenţiei, cu o creştere estimativă de 24,4%. Vânzările autoturismelor pur electrice – chiar dacă într-un ritm mai lent- vor continua să crească, ajungând la o cotă de piaţă estimată la 12,7%.’

De asemenea, în ceea ce privește clasificarea pe segmente în care sunt încadrate autoturismele, au fost conturate următoarele linii de creştere: segmentul A (+4,3%), segmentul B (-11,5%), segmentul C (+15,9%), segmentul D (+4,7%), segmentul E (5,5%), segmentul F (+3,6%), SUV (+3,9%), MPV (+2,6%) şi segmentul sport (+14,7%).

Luând în considerare cota de piaţă, segmentul SUV se va menţine prima poziţie, cu aproximativ 43,5%, urmat de clasa compactă (segment C) – cu o cotă de 32% (+2,99% faţă de 2023) şi clasa mică (segment B), cu o cotă de 13,3% (-2,5%).

taguri
Adaugă un comentariu