La inceputul acestei saptamani va anuntam ca in perioada urmatoare vor face cunostinta cu Programul Prima Masina, prin care tinerii intre 18 is 30 de ani isi vor putea achizitiona un automobil nou.
Dealerii, insa, atrag atentia ca daca programul nu va fi insotit de costuri de finantare mai mici, impactul programului ar putea fi nesemnificativ, scrie Gandul.
Generic i-am spus <
Citeste si: Proiect: Programul Prima Masina’
‘Exista o diferenta intre leasing si credit imobiliar in ceea ce priveste ponderea pe care o poate reprezenta rata. Daca ponderea nu se modifica, nu vor exista cresteri pe acest segment. Dar, avand in vedere ca exista o garantie a masinii si o garantie din partea statului, ponderea ar trebui sa creasca la un nivel similar celui de 66% de la creditul imobiliar. Atunci am avea o sansa mare sa putem vindem masini’, a declarat Critian Preoteasa, director de vanzari Brady Auto Center Skoda.
In mare, masinile sunt achizitionate de parinti, intrucat, de cele mai multe ori, tinerii nu indepliesc conditiile cerute de firmele de leasing. De asmenea, mare parte dintre persoanele care calca pragul unui showroom sunt trecute de 35 de ani.
‘Majoritatea persoanelor care intra in showroom-uri au intre 35 si 45 de ani. (…) Fiind obisnuiti cu programul ‘Prima Casă’, cred ca (n.r Prima Masina) ar fi de bun augur, mai ales ca si promovare, ca si atragere a tinerilor catre showroom-uri’, a declarat Sebastian Mocanu, constultat de vanzari Opel Dibas.
‘In general, masinile se achizitioneaza in numele parintilor, situatia parintilor corespunde mai bine conditiilor de finantare. Exista o categorie de tineri care isi doresc foarte mult o masina, dar care nu corespund criteriilor bancilor, nu indeplinesc conditiile de finantare sau nu au garantiile cerute’, a completat Pompiliu Neagor, director de vanzari Daperom Grup Auto, dealer Dacia.
Sursa | Gandul