Un nou proiect cu restricții pentru șoferii din București

Consilierul PMP din CGMB Cătălin Iliescu a provocat teamă în rândul șoferilor din București săptămâna trecută, când și-a anunțat proiectul de reducere a poluării în Capitală.

Potrivit propunerii, de la 1 ianuarie 2019, autovehiculele încadrate în clasa de poluare 0,1,2 ar fi avut interdicție de a circula în intervalul 6-22 pe teritoriul municipiului Bucureşti. Restricția s-ar fi extins din 2020 și autovehiculelor din clasa de poluare Euro 3, precum și celor din clasa de poluare Euro 4 din 2021.

Cine este ȘOFERUL CARE A INTRAT CU MAȘINA ÎN MARE! 

Totodată, săptămâna trecută s-a propagat pe internet o fotografie a proiectului, care dădea de înțeles că ar fi fost adoptat, stârnind panică printre șoferi.

Acum, Cătălin Iliescu a venit cu o nouă variantă.

„În urma consultărilor, modific două articole. Decalez limitarea între orele 6.00 – 22.00 pe raza Municipiului Bucureşti a autoturismelor Euro 3 în 2023 faţă de 2020 şi Euro 4 în 2025, faţă de 2021. Articolul cu masinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 rămâne neschimbat şi prevede limitarea între 6.00- 22.00 încapând cu 1 ianuarie 2019. Includ ca excepţie autovehiculele retro, respectiv cumulat 30 ani vechime, plus înscriere într-o asociaţie auto recunoscută. Celelate excepţii rămân neschimbate’, a declarat, pentru MEDIAFAX, Lucian Iliescu, consilier general din partea Partidului Mişcarea Populară.

Totuși, având în vedere reacția PBM la primul proiect al lui Cătălin Iliescu, sunt slabe șanse că acesta să primească undă verde.

Primăria București a risipit teama cetățenilor, lansând, ieri, un comunicat de presă pe acest subiect. „Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare”, se arăta în comunicatul emis, săptămâna trecută, de Primăria București.

Ce s-ar fi întâmplat dacă trecea proiectul lui Iliescu

Astfel, potrivit proiectului consilierului Iliescu, de la 1 ianuarie 2019, nu ar mai fi avut voie să circule în perimetru selectat de PMB aproximativ 250.000 de autoturisme din totalul de 1,25 milioane înmatriculate în București. De la 1 ianuarie 2020, restricția s-ar fi aplicat și mașinilor Euro 3, însă nu ar fi majorat considerabil numărul mașinilor cu interdicție de a tranzita centrul orașului.

Modificarea majoră ar fi venit din 2021, odată cu aplicarea restricțiilor și mașinilor care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Presupunând că parcul auto și-ar păstra structura actuală, celor 250.000 de autoturisme li s-ar adăuga alte circa 250.000 de autoturisme, ducând numărul total la 500.000 – aproximativ 40% din totalul mașinilor înmatriculate în Capitală.

Adaugă un comentariu