Deși am început să ne obișnuim, felul chinezilor de a face automobile încă ne derutează și ne lasă nedumeriți, asta pe fondul unei anxietăți surde, dată de faptul că ofertele lor sunt de-acum competitive pe bune. Dincolo de argumentele sale estetice și funcționale, BAIC ArcFox Kaola este un bun exemplu pentru a analiza situația.
În primul rând, trimiterile din denumire și design. De grupul BAIC am tot auzit în ultima vreme, dar de marca ArcFox, pardon, nu prea. Cât despre denumirea de model Kaola, s-a spus că aceasta e o anagramă a denumirii animăluțului Koala, foarte simpatic și perfect compatibil cu imaginea unei jucării preferate din pluș. De asemenea, termenul Fox din alcătuirea numelui mărcii sugerează ingeniozitate și frumusețe (fox – adică vulpe, în limba engleză). Una peste alta, chinezii par să inventeze mașini cu nume și prenume după oportunitate și bunul plac, nefiind constrânși de nicio tradiție auto și căutând să asocieze trimiteri implicite la imagine noilor lor produse.
Evident, un vehicul în formă de MPV cu lungimea de 4,50 m, lățimea de 1,87 m, înălțimea de 1,65 m și ampatamentul de 2,82 m se înscrie în clasa compactă, un segment foatre disputat în care fie reușești să îți impui oferta și capeți notorietate, fie vei rămâne pe mai departe o prezență obscură – dar chinezilor le plac provocărilor, așa că ei s-au mobilizat și au venit cu oferta seriei BAIC ArcFox Kaola. Ce motive au ei să creadă că automobilul menționat ar putea fi un succes internațional?
Ei bine, aici intră abundența detaliilor practice din interior pe fondul unei dimensionări generoase a spațiului și personalizarea designului. Pentru personalizarea designului s-a lucrat într-o direcție încă neexplorată: formele simpluțe și dulci au mari șanse să fie preferate de copii (poți să nu ții cont de dorințele lor?) sau de adulții care se gândesc să facă o bucurie celor mici. Ducând ideea mai departe, BAIC ArcFox Kaola arată, mai degrabă, ca o haioasă mașină de jucărie supradimensionată. Una foarte avansată tehnic, desigur. În formele sale recunoaștem curentul de design cu care simpatizau europenii și jeponezii prin anii 90, numit biodesign – tratat într-o manieră actualizată de BAIC, desigur.
Ajungând la latura tehnică, notăm că obiectul este un BEV care dispune de 163 CP furnizați de un motor amplasat la puntea din față și de o autonomie de 500 km, conformă normelor CLTC (sigur, ca și în cazul normelor WLTP, precaut ar fi să scădem vreo 100). Mai mult decât suficient pentru ca să „te joci' de-a călătoriile intra și extraurbane specifice vieții de familie. Preț orientativ: 131.800 yuan (18.100 USD).