Ca desen al caroseriei, se remarca grila radiatorului de mari dimensiuni si farurile mai mari. In aceeasi nota, priza de aer inferioara se intinde pe aproape toata lungimea masinii. Si interiorul va fi puternic modificat si nu va mai avea stilul baroc ca la actualul model. De la Seria 7 vor fi implementate sistemele de asistare a conducerii (sistemele de avertizare pentru pastrarea benzii de mers, pentru unghiul mort, si de vizibilitate in intersectii) ca si trapa panoramica de mari dimensiuni.
Spectrul de motorizari va fi foarte larg: 525i (3 litri, 218 CP), 530i (3 litri, 272 CP), 540i (3 litri bi-turbo, 306 CP), 550i (4,4 litri bi-turbo, 407 CP), 520d (2 litri,180 CP), 525d (2 litri bi-turbo, 210 CP), 530d (3 litri, 245 CP), 535d (3 litri bi-turbo, 299 CP).
BMW a ascultat criticile si va oferi si pe Seria 5 noul motor diesel bi-turbo de 2 litri de la 123d, care va dezvolta 210 CP in Seria 5. Acesta va concura noul bi-turbo de la Mercedes de 2,1 litri si 204 CP. Noul 530d preia evolutia dieselului de 3 litri de la Seria 3 si Seria 7, iar 535d a castigat 14 CP.
Modelul de top este in continuare M5, dar acesta nu va mai avea motor V10. Pentru ca in Formula 1 nu mai exista aceasta configuratie si un V10 aspirat consuma mult, BMW va opta pentru un V8 bi-turbo de 4,4 litri si circa 550 CP, similar celui de pe X5M/X6M. Acesta nu va fi cuplat cu cutia secventiala cu sapte trepte, ci cu noua cutie cu dublu ambreiaj cu sapte trepte. Noul M5 va debuta la inceputul lui 2011 si va fi oferit doar in versiune limuzina.
Un an mai tarziu, BMW va lansa noua generatie de motoare pe benzina de 2 litri, cu 4 cilindri si injectie directa. Sub numele de cod N45B se ascund doua versiuni: una de 204 CP si una de 250 CP. Acestea vor echipa in viitor 520i si 525i, dar isi vor gasi loc si la viitoarea Seria 3 si la versiunea de baza a roadsterului Z4.
Seria 5 va dispune de numeroase inovatii din gama BMW care nu pot fi comandate la concurenta nici macar optional. Astfel, lista de optionale va cuprinde directie integrala (rotile spate se pot roti pana la 3 grade in sens contrar sau in acelasi sens cu cele fata), cutie automata ZF cu opt trepte si mod sport si sistem start-stop, directie activa de generatia a doua si Head-Up display. Standard, sistemul EfficientDynamics se va extinde si la motoarele cu sase cilindri.
Ca si Seria 7, Seria 5 nu va avea suspensie pneumatica la toate rotile. In schimb, va fi prezent sistemul Dynamic Damping Control, care ajusteaza individual pe fiecare roata compresia si destinderea amortizoarelor functie de suprafata de rulare, indiferent de modul setat de Dynamic Driving Control. Ca si la Seria 7, soferul va putea alege intre patru moduri: confort, normal, sport, sport plus.
Fata de Seria 7, noutatea o reprezinta diferentialul sport de pe puntea spate, similar celui de la X6. Acesta variaza cuplul intre rotile puntii spate. Teoretic, acesta poate fi montat si pe modelele cu tractiune spate, nu doar pe versiunile xDrive, care vor ramane in program.