Propulsia hibridă și-a găsit loc în caroseria noului Lambroghini Temerario. O inițiativă de-a dreptul temerară?

Sistemul de propulsie cu care este echipat Lambroghini Temerario caută să redefinească temele performanței, satisfacției în conducere și confortului. Coupeul supersport al mărcii italiene a primit o parte tehnică de tip High Performance Electrified Vehicle (HPEV), completând propunerile de acest gen deja concretizate sub formele lui Revuelto și Urus SE.

Una dintre vedetele evenimentului  2024 Monterey Car Week, Lamborghini Temerario se integrează în partea elitistă a segmentului supersport datorită performanțelor de top. Sistemul hibrid combină un motor V8 twin-turbo complet nou cu trei motoare electrice, oferind o putere maximă de 920 CP. Propulsorul termic V8 twin-turbo a fost proiectat și dezvoltat de la zero în Sant’Agata Bolognese, fiind primul și singurul motor de serie destinat unei mașini de stradă capabil să funcționeze la regimul de 10.000 rpm. Cifre relevante privind nivelul prestațiilor dinamice: viteză maximă de peste 340 km/h, accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,7 secunde!

Sistemul de propulsie încorporează și trei motoare electrice. Cu o putere de 110 kW (150 CP) fiecare, motoarele electrice sunt o parte determinantă a strategiei de propulsie. Două motoare electrice cu flux axial răcite cu ulei, cu o putere maximă însumată de 220 kW (300 CP) și un cuplu de până la 2150 Nm antrenează puntea din față atunci când este necesar pentru a obține o tracțiune integrală perfect dozată. Întreaga punte din față electrificată cântărește doar 73 de kilograme, iar fiecare motor electric doar 15,5 kilograme.

În plus, cele două motoare electrice de pe puntea față pot transforma episodic noul Lamborghini Temerario într-o mașină super sport complet electrică. În acest fel, Lamborghini reduce emisiile de CO2 cu până la 50 la sută în comparație cu Huracán.

O provocare majoră a fost proiectarea sistemului de propulsie pentru a fi cât mai compact posibil. Pentru a realiza acest lucru, inginerii au integrat un motor electric în carcasa motorului V8 biturbo, direct, fără ambreiaj intermediar. Acest lucru șterge orice urmă de turbolag, oferind un cuplu suplimentar de 300 Nm. Întreaga unitate de antrenare electrică este amplasată între motorul cu ardere și transmisia cu dublu ambreiaj. Acest motor electric funcționează în regim ISG (Integrated Starter Generator).

Pachetul de baterii al sistemului HPEV are 1550 mm lungime, 301 mm înălțime și 240 mm lățime și are o capacitate totală de 3,8 kWh. Când energia scade la zero, bateria poate fi încărcată inclusiv la curent alternativ de până la 7 kW și se reîncarcă complet în doar 30 de minute. De asemenea, bateria poate fi reîncărcată prin frânare regenerativă de la roțile din față sau direct de la motorul V8. Sistemul HPEV reduce emisiile de CO2 cu până la 50% în comparație cu cazul lui Huracán.

„Lamborghini Temerario este o realizare „fuoriclasse': o mașină într-o ligă proprie, un vehicul extraordinar și inovator atât din punct de vedere tehnic, cât și stilistic', a spus Stephan Winkelmann, Președinte și CEO al Automobili Lamborghini. „Fiecare nou Lamborghini trebuie să-și depășească înaintașii în termeni de performanță, fiind în același timp mai eco din punct de vedere al emisiilor. Cu Temerario, am parcurs complet un capitol-cheie în strategia de electrificare inclusă în planul nostru Direzione Cor Tauri: am devenit prima marcă de automobile de lux care oferă o gamă în întregime hibridizată.'

Adaugă un comentariu

Articole similare