Am crezut că ne-am obișnuit cu modelele neobișnuite create de Koenigsegg, apoi am văzut schițele acestui model… entry-level. Hypercar entry-level.
Citește și:
Coronavirus: unde poți merge cu mașina, ce completezi în declarație, ce faci cu permisul expirat
Un tren a spulberat o mașină în județul Buzău. Ce a urmat a surprins autoritățile
Golf pierde titlul de bestseller VW. Iată noua vedetă în vânzări de la Volkswagen
Încă de la debutul său din anii ’90, Koenigsegg a surprins nu atât prin formele modelelor sale cât prin performanțele lor. E lungă lista de recorduri pe care Agera le-a spulberat, urmată de Regera, apoi de Jesko și Gemera.
Ultima menționată este un hibrid cu motor în trei cilindri, dar cu o putere totală a sistemului de 1.724 de cai-putere. Și accelerează 0-100 km/h în 1,9 secunde; și poate prinde 400 km/h. În plus, oferă locuri pentru patru adulți, deci este aproape ca un fel de mașină de familie; cumva.
Dar nu despre Gemera vom vorbi aici, ci despre RAW by Koenigsegg, acest studiu de design care păstrează liniile extraterestre specifice Koenigseg. Și celelalte aspecte.
Spre exemplu, acesta ar fi un model entry-level pentru Koenigsegg, pentru că nu este la fel de generos în resurse ca modelele actuale din gamă. Are doar 700 de cai-putere, obținuți prin stoarcerea motorului în trei cilindri de pe Gemera. Iar materialele ultra-ușoare folosite în fabricarea acestuia ar coborî masa mașinii la 700 de kilograme.
Nici nu ai nevoie de cifre de performanță concrete (acestea nu au fost oferite, întrucât RAW este doar un concept de design), cele două „indicii’ date mai sus sunt suficiente ca să-ți faci o părere despre cât de teribil de performant ar fi modelul.
Habitaclul este schițat în stil minimalist și dispune de trei locuri, ca McLaren F1 (sau mai noul Speedtail) și pare chiar practic. Pentru un supercar.
Koenigsegg nu știe să facă mașini normale, clar. Răsfoiți galeria foto de mai sus ca să vă convingeți singuri.