Sezonul competițional IMSA WeatherTech SportsCar Championship a debutat în acest weekend cu binecunoscuta cursă de andurnță de 24 de ore de la Daytona. Deși avea toate motivel să spere la o clasare pe podium, echipa BMW M Team RLL nu a reușit să aducă mașinile BMW M Hybrid V8 la un asemenea nivel.
Până la urmă diferența dintre cursele tipice și cele de anudranță și-a spus cuvântul în cazul prototipurilor BMW LMDh. Cu toate că mașinile au reușit încă de la start să țină pasul cu ptrestațiile concurenței și să rămână în plutonul fruntaș al categoriei GTP până s-a înnoptat, ulterior au a apărut probleme tehnice care au dus la abandon pentru ambele prototipuri.
Pentru BMW M Team RLL, a doua participare la cursa de 24 de ore de la Daytona cu mașinile BMW M Hybrid V8 a decurs inițial conform planului. Atât mașina nr. 24, avându-i ca piloți pe Philipp Eng (AUT), Jesse Krohn (FIN), Augusto Farfus (BRA) și Dries Vanthoor (BEL), cât și mașina-soră, cu Connor De Phillippi (SUA), Nick Yelloly (GBR), Maxime Martin (BEL) și René Rast (GER) succedându-se la volan, au menținut viteza la cel mai înalt nivel și au rămas pe poziții bune în cursă până târziu în noapte. Cu toate acestea, ambele echipaje au fost apoi afectate de dificultăți tehnice.
BMW M Hybrid V8 nr. 24 s-a oprit pe pistă din cauza unor probleme electronice, dar ar fi putut reveni rapid în cursă deoarece trebuia înlocuit doar volanul. Din păcate, a avut loc o accidentare cu echipajul de recuperare în timp ce remorca mașina înapoi la boxe, ceea ce a costat timp suplimentar. În cele din urmă, BMW M Team RLL a pierdut 13 ture din cauza incidentului nefericit.
BMW M Hybrid V8 nr. 25, care fusese chiar în frunte la un moment dat, a suferit o scurgere în circuitul de răcire al cutiei de viteze. Mai târziu, a fost necesară o schimbare a frânelor la puntea din spate, ceea ce a dus la un total de 15 ture în urmă.
Pe de altă parte, Paul Miller Racing a avut motive să sărbătorească. Echipa nord-americană BMW M Motorsport a terminat pe locul al treilea pe podium la clasa GTD PRO. Paul Miller Racing a reușit o revenire impresionantă de pe locul al doisprezecelea la categoria GTD PRO și chiar a condus cursa pe intervale lungi cu mașina BMW M4 GT3 numărul 1. În ultimele ore ale cursei, însă, echipa nu a putut concura pentru victorie din cauza unei probleme în timpul unei opriri la boxe.
Totuși, prestația echipei în ansamblu a fost suficientă pentru ca piloții Madison Snow, Bryan Sellers, Neil Verhagen (toate SUA) și Sheldon van. der Linde (RSA) să ocupe locul trei pe podium. În clasa GTD, Turner Motorsport a avut o revenire puternică, dar Robby Foley, Patrick Gallagher, Jake Walker (toate SUA) și Jens Klingmann (GER) au rămas cu mult în urmă din cauza unei defecțiuni mecanice la pompa de ulei.
Franciscus van Meel (CEO BMW M GmbH)a declarat: „Norocul nu a fost cu cei sârguincioși. Am fost bine pregătiți pentru cursă în prealabil și am început sub o bună inspirație. Prin urmare, suntem acum dezamăgiți de acest rezultat. Dar nu putem să negăm realitatea. Mai avem două curse notorii cu BMW M Hybrid V8 în Qatar și Sebring în următoarele șase săptămâni. Acum este vorba de a implementa tot ceea ce nu am realizat aici, în Daytona, și de a ne clasa la vârf.'
Andreas Roos (Șeful BMW M Motorsport) a declarat: „Rezultatele noastre din acest weekend sunt, desigur, foarte dezamăgitoare. Altfel, am demonstrat că BMW M Hybrid V8 poate să țină pasul cu concurența și chiar să treacă în față. În comparație cu debutul nostru de acum un an, am făcut pași uriași în direcția corectă în ceea ce privește prestația competițională. Din păcate, am avut probleme tehnice în timpul nopții cu ambele mașini, ceea ce nu ar trebui să se întâmple într-o astfel de cursă. Acum trebuie să le analizăm exact pentru a ne asigura că suntem mai bine pregătiți pentru cursele viitoare. De asemenea, este păcat că Paul Miller Racing cu BMW M4 GT3 a avut probleme spre final și a căzut înapoi pe locul trei în GTD PRO.'