Majoritatea caroseriilor Ferrari încă poartă semnătura Pininfarina și zeci de concepte materializate prin eforturile creative ale studioului italian au marcat istoria automobilului. Pininfarina Pura Vision Concept vine ca un mesaj încurajator după o recentă perioadă de incertitudine.
Primele imagini oficiale cu Pininfarina Pura Vision Concept au fost date publicității în perspectiva expunerii obiectului în California, cu prilejul prestigiosului eveniment Monterey Car Week (17-20 august). Detaliu important: Pininfarina Pura Vision Concept atestă revenirea studioului italian în elita lumii auto occidentale în condițiile în care Pininfarina a fost achiziționat de grupul Mahindra în 2015 și, în trecutul apopiat, a lucrat mai ales pentru redefinirea imaginii mărcii coreene SsangYong (de asemenea, devenită parte a grupului Mahindra).
Ce e bine, referitor la Pininfarina Pura Vision Concept: nivelul de tratare stilistică este, indiscutabil, de top. Expresivitatea dinamică (dată de forme și proporții) este evidentă, amprenta high-tech e clară, nu s-a făcut abuz de elemente ornamentale opulente. Întregul are un aspect bine armonizat și pune în evidență actuala orientare minimalistă a genului premium.
Ce e mai puțin entuziasmant: Pininfarina Pura Vision Concept este un așa-numit LUV (Luxury Utility Vehicle), acronim tocmai bun pentru evitarea genericului SUV. Cu alte cuvinte, noul concept semnat Pininfarina nu își asumă un demers creativ care să bată dincolo de convenționala tendință a SUV-urilor, preferând să se folosească în manieră oportunistă de valul acesteia. În plus, nu s-a mers pe ideea unui dinamism bazat pe agilitate, din moment ce gabaritul lui Pininfarina Pura Vision Concept are cote masive: lungime de 5215 mm, lățime de 2147 mm (cu tot cu oglinzile exterioare) și înălțime de 1641 de mm.
Pentru sistemul de propulsie, se vorbește despre un sistem electric ultraperformant, fără precizări legate de cifre. S-a mai menționat și că Pininfarina Pura Vision Concept va inspira un vehicul destinate comercializării.