Englezii au un fel simpatic și inflexibil de a o ține pe a lor: nu pe Nürburgring, ci pe Silverstone, nu cu o mașină sport-prototip avansată, ci cu una apropiată de varianta de serie și nu cu supraalimentare, ci cu un V12 asiprat de 6,5 litri capabil de turație foarte înaltă, semnat Cosworth și asamblat manual. Ce-i drept, sistemul de propulsie este considerat hibrid pentru că include un dispozitiv KERS (Kinetic Energy Recovery System). Cutia de viteze mecanică are 7 trepte, comanda sa fiind automatizată. A, să nu uităm: tracțiune doar pe spate, nu integrală!
Aroganțele tehnice cu caracter exotic care se regăsesc în proiectul Aston Martin Valkyrie nu încetează aici. Întregul concept aerodinamic al mașinii permite păstrarea stabilității pe traiectorie sub accelerații laterale de până la 3,3 g (orice mașină sport de stradă respectabilă cedează pe la 1,1-1,2 g, iar pilotul unei Valkyrie are de suportat de până la 1,9 ori greutatea corpului propriu în viraje – deja cifră de domeniul aeronauticii). Pentru ca on Martin Valkyrie să își poată etala întregul potențial dinamic, Michelin a realizat pneuri cu totul speciale, dedicate automobilului britanic.
Inedit: versiunea cu caracter competițional Aston Martin Valkyrie AMR-LMH a fost dezvoltată prin preluarea în mare parte tehnicii de la versiunea înmatriculabilă și nu invers, cum se procedează adesea în segmentul hypercarurilor – adică îmblânzirea tehnică unui concept competițional duce la transformarea sa în mașină înmatriculabilă.
Sistemul de propulsie este cotat la puterea de 1176 CP (sau 1140 bhp, ca să o ținem pe a lor) și regimul maxim de turație atinge 11.100 rpm. Pentru că britanicii au atacat pe Silvrestone timpul pe tur obținut de automobilele „road legal' – așadar, exemplarul implicat nu a fost un AMR-LMH. Rezultatul încercării pe bucla Silvrestone GPa fost dramatic spre apocaliptic: Aston Martin Valkyrie a oprit cronometrele la un timp fără precedent și fără termen de comparație: 1 minut și 56,42 secunde! Vorbim aici despre o cronometrare cu peste 10 secunde mai scurtă decât orice alt rezultat al unei mașini înmatriculabile.
La volan s-a aflat pilotul Darren Turner, de trei ori câștigător la clasă cu Aston Martin în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Turner a concurat pentru marca britanică încă de la revenirea sa în cursele de anduranță, în 2005. În calitate de pilot oficial de testare Aston Martin, Turner a fost implicat în punerea la punct a proiectului Valkyrie. Ne imaginăm acum cât de mare este satisfacția întregii echipe implicate în isprava de la Silvrestone, întreg efortul acesteia fiind un cumul de alegeri ieșite din comun. La „comunul' tehnicii auto actuale de înaltă performanță ne referim, desigur.