Prima mașină cu ecran tactil, Buick Riviera, și-a sărbătorit anul trecut cea de-a 35-a aniversare. Dar tehnologia din interiorul vehiculelor a parcurs un drum lung de atunci. Hardware-ul este mai eficient, experiența este mai intuitivă, aplicațiile sunt actualizate over-the-air, ecranele au o rezoluție mai mare, în timp ce navigarea prin meniuri este la fel de facilă ca a unui smartphone.
Renault a implementat un nou sistem multimedia, iar prima mașină pe care va fi montat acesta este noul Megane E-Tech electric. La bord, acest lucru se traduce printr-un spațiu digital format din două ecrane montate într-o singură bucată în formă de „L’. Un ecran vertical de 12 inchi, situat în consola centrală, este acompaniat de un panou orizontal de 12,3 inchi pentru tabloul de bord, poziționat în spatele volanului.
Împreună, aceste ecrane acoperă o suprafață de 774 centimetri pătrați, fiind cele mai mari ecrane integrate vreodată de Renault într-un vehicul. Această performanță tehnică coincide cu sosirea noii platforme CMF-EV, dedicată vehiculelor electrice. Datorită acesteia, inginerii au putut, de exemplu, să mute unitatea de aer condiționat în compartimentul motor pentru a câștiga spațiu în cabină. Acest lucru a făcut posibilă rafinarea tabloului de bord și integrarea unui ecran plutitor. În mod similar, controlul schimbătorului de viteze și butonul Multi-Sense au fost mutate pe volan pentru o mai bună ergonomie și pentru a crea spațiu în centrul habitaclului, precum și pe consola centrală.
Am păstrat butoanele sub ecranul central. În acest fel, butoanele importante, precum setările de aer condiționat, folosesc în continuare o interfață „fizică’. Această linie de butoane cromate arată natural în cabină. Și evită butoanele „false’, nefolosite de sub consolă, pe care le aveau adesea generațiile anterioare de vehicule.’ Marc, Experience Design Director, Renault.
La fel ca un telefon sau o tabletă performantă, ecranul OpenR al noului Mégane E-TECH Electric este fabricat de Continental, folosind „Gorilla Glass’ pe bază de aluminosilicat. Este securizat, ultra-rezistent la șocuri, la zgârieturi și cu o durată de viață estimată de 15 ani. Vine cu un strat anti-reflex și anti-amprentă. Conturarea ultra-fină protejează marginile ecranului. Ecranul de bord are, de asemenea, un strat anti-reflex și folosește tehnologie avansată pe care o folosesc ecranele de confidențialitate pentru computere. Aceasta înseamnă că „viziera’ care protejează de obicei împotriva luminii solare nu mai este necesară
Android Auto și Apple CarPlay sunt încă disponibile, deși interfața a fost concepută în întregime pentru a evita utilizarea telefonului. Nu numai că toate funcțiile oferite sunt la îndemână, dar sistemul OpenR Link se bazează pe sistemul de operare Android și oferă aplicații familiare.
„Am făcut echipă cu unul dintre campionii în domeniu: Google, astfel încât să putem beneficia de tot know-how-ul său’. Într-adevăr, printre aplicațiile disponibile, regăsim elementele cheie ale ecosistemului Google, inclusiv Google Maps pentru navigație. „Dacă clientul este obișnuit cu Google Maps pe telefonul său, îl folosește în același mod pe ecranul mașinii sale, dar experienţa de navigație este superioară, deoarece suprafața ecranului este de aproximativ șase ori mai mare decât cea a unui smartphone convențional. Este cu siguranță mai confortabil de utilizat în timpul condusului’, explică Marc.
Google Maps a fost, de asemenea, optimizat pentru mașinile electrice, așa că include, de exemplu, un planificator de rute special pentru acestea. Acest planificator poate lua în considerare datele vehiculului în timp real, informațiile meteorologice și alte variabile pentru a sugera oprirea la o anumită stație de încărcare, pentru a-i comunica șoferului care va fi nivelul de încărcare al bateriei la sosirea la acea stație, sau cât timp va dura încărcarea bateriei. De asemenea, poate estima nivelul de încărcare al bateriei atunci când mașina ajunge la destinație.