Federația Internațională de Automobilism (FIA) a hotărât ca monoposturile din Formula 1 să fie dotate cu un cadru de protecție a pilotului, începând din 2018. O singură echipă din Marele Circ’ a considerat decizia oportună.
Formula 1 tinde să devină un sport al extremelor nedorite: de la extrem de riscant, la extrem de sigur. Din sezonul viitor, bolizii vor fi prevăzuți cu un cadru de protecție a piloților. Hotărârea luată de Federația Internațională de Automobilism a fost criticată mai mult sau mai puțin dur de toate echipele, cu excepția Ferrari. Contestatarii se tem de faptul că creșterea nivelului de securitate în Formula 1 diminuează atractivitatea unei competiții care se chinuie să-și recâștige fanii după ce și-a schimbat proprietarul.
Introducerea acestui element de protecție suplimentară este o decizie total eronată. Nici măcar nu a fost testat suficient. Am construit mașini noi, atractive pentru fani și pentru piloți, iar acum trebuie să le dotăm cu acest cadru de oțel. Monoposturile au devenit atât de sigure și riscurile atât de mici, încât această hotărâre nu este bună pentru Formula 1. Este o reacție exagerată’, a declarat Niki Lauda (68 de ani), unul dintre șefii echipei Mercedes.
De remarcat că părerea exprimată mai sus aparține unui fost pilot care era să moară din cauza unui accident produs în timpul unei curse de Formula 1! Lauda este susținut Helmut Marko, oficial al echipei Red Bull Racing: Decizia este contrară AND-ului Formulei 1. În plus, cadrul de protecție nu a fost testat suficient. Dacă un pilot va trebui extras din monopost în urma unui accident sau a unui incendiu, nu știm dacă nu cumva acest cadru ne va încurca mai mult’. Citeşte mai departe