Primul dintre cele 33 de exemplare ale coupe-ului de serie limitată Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat în data de 17 decembrie 2024 unuia dintre acei clienți care a acceptat să investească pasiune și bani în exclusivistul program 33 Stradale al mărcii italiene. Acest proiect extraordinar nu numai că sărbătorește întoarcerea Alfa Romeo în lumea automobilelor construite la comandă, dar marchează și un triumf al know-how-ului și stilului italian în întreaga lume.
Un punct important: data livrării joacă un rol inestimabil și simbolic. La data de 17 decembrie 1966, legendarul Carlo Chiti i-a încredințat oficial maestrului designer Franco Scaglione proiectarea caroseriei pentru automobilul care avea să devină un reper atemporal: Alfa 33 Stradale. Exact 58 de ani mai târziu, povestea a fost readusă la viață și materializată odată cu livrarea primului exemplar din noua generație a modelului 33 Stradale.
Înainte de a fi trasă prima linie a proiectului, departamentul Alfa Romeo Bottega a interacționat cu numeroși clienți și pasionați ai mărcii pe care i-a întrebat ce și-ar dori de la Alfa Romeo.
Se pare că aceștia nu au răspuns „SUV-uri electrice'! Molto bene! Destui dintre ei au adus în discuție o realizare istorică de referință: Alfa Romeo 33 Stradale din 1967, un simbol marcant al performanței atât în termeni tehnici, cât și în termeni de design.
Alfa Romeo 33 Stradale 2024 va fi produsă într-o serie limitată de 33 de exemplare de către Centro Stile Alfa. Abordarea retrodesign a preluat atât cât trebuie din trecut – liniile sculpturale, proporțiile ireproșabil studiate, interiorul cu stil minimalist, dar având detalii fin elaborate – și a lăsat un spațiu generos de exprimare tehnologiei actuale.
În poziție centrală se află montată o nouă variantă a motorului V6 twin-turbo de 2,9 litri cunoscut de la seria Giulia. Vorbim despre un motor așa-zis „superpătrat', având alejazul mai mare decât cursa, o caracteristică definitorie a sportivității. În cazul lui Alfa Romeo 33 Stradale, puterea motorului ajunge la 620 CP. Au mai fost comunicate o viteză maximă de 333 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h care durează sub 3,0 s.
Mai este propusă și tentația unei puteri de 750 CP, generate de un sistem de propulsive 100% electric. A pufnit în râs cineva?
Caroseria de tip monococă din fibre de carbon integrează și un subframe (cadru) din aluminiu. De tuningul fin al mașinii în termeni de comportament dynamic s-a ocupat personal pilotul de Formula 1 Valtteri Bottas, sesiunile de testare având loc pe legendarul circuit al mărcii, aflat la Balocco.