Sărbătoare japoneză în iulie: Honda Civic a ajuns la 50 de ani și nu oricum, ci pe calea unei evoluții foarte dinamice

Începând din 1972, japonezii au lansat 11 generații ale seriei Honda Civic. De atunci și până în vremurile noastre, autombilul nipon s-a vândut în peste 27,5 milioane de exemplare în întreaga lume. Honda Civic a fost seria prin care producătorul a reușit să se sincronizeze la tendințele noi din anii 70 și să se afirme la nivel mondial.

Punând problema abrupt, prima Honda Civic a fost un fel de viziune japoneză inovatoare asupra filosofiei introduse de britanici mai înainte prin Mini: gabarit redus (nu chiar ca de key-car, dar nici departe!), interior mare, roți relativ mici și console față-spate scurte, compartiment foarte compact al motorului (amplasat transversal) și o agilitate care s-a pretat ma apoi dezvoltărilor cu tentă sportivă.

La toate aceste caracteristici ale primei generații Honda Civic s-a adăugat și fiabilitatea proverbială a produselor japoneze. De-a lungul primilor patru ani de producție, uzina din Suzuka a tins primul milion de exemplare asamblate. Generația a doua, introdusă în 1979, a avut dimensiuni sesizabil mai mari, încadrându-se în clasa compactă. În 1983 a apărut cea de-a treia generație, iar în 1987 cea de-a patra. Pe atunci niciun alt producător auto nu a făcut efortul de a reduce intervalele de înlocuire a unei serii până la 4 ani! De altfel, împărțind cei 50 de ani la numărul total al generațiilor Honda Civic, rezultă un interval mediu de producție de numai 4,54 ani pentru fiecare generație.

Dincolo de forma tipică hatchback pe care Civic a avut-o încă de la început, la oferta variantelor de caroserii s-au mai adăugat (fără a fi perene în producție) sedanuri, sedanuri fastback, breakuri și coupe-uri (vezi CRX – inclusiv în versiune Targa). Ca referință pentru dezvoltările cu caracter sportiv ale Hondei Civic, se impune varianta Type R din 2017. Chiar în luna aprilie a anului respecitv, aceasta a stabilit noi recorduri pentru mașinile sport cu tracțiune față pe celebra buclă Nordschleife a circuitului german Nürburgring.

Mai nou, platforma tehnică e:HEV aduce seria Civic în era electromobilității. Cât despre cea de-a 11 generație a seriei, Tom Gardner (vicepreședinte Honda Motor Europe) a declarat: „aceasta ridică la cel mai înalt nivel de până acum caracteristicile de bază ale funcționalității, laturii practice și confortului cunoscute de la prima generație Civic. A fost proiectată astfel încât sistemul său propulsor, direcția și suspensia să ofere performanțe, dinamică și feedback în mers la nivelul așteptărilor legate de cea mai nouă generație Civic, privind din perspectiva specificului conturat de predecesorii săi.'

taguri
Adaugă un comentariu