Schimbare de filosofie la noua generație BMW M5: amprenta premium-hightech devine factor dominant.

Sincer, ne-am obișnuit ca BMW M5 să fie o mașină sport în formă de sedan de clasă mare – cu unele particularități comportamentale legate de rafinament și confort, desigur. Cea de-a șaptea generație BMW M5 schimbă orientarea și merge pe ideea prestațiilor de top pe un spectru larg de criterii (nu numai pe cel dinamic) obținute de la o parte tehnică deosebit de complexă, incluzând un grup motopropulsor PHEV.

Principalele caracteristici ale celui mai puternic BMW M5 din istorie sunt un sistem de propulsie cu o putere maximă de 727 CP şi un cuplu care atinge 1000 Nm, un sprint de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde şi unul de la 0 la 200 km/h în 10,9 secunde. Viteză maximă: 250 km/h (305 km/h cu pachet opţional M Driver). Aceste performanțe sunt obţinute de la propulsor V8 de 4,4 litri şi un motor electric integrat compact în cutia de viteze. De reținut: sistemul plug-in hybrid asigură o autonomie electrică de până la 69 km.

Ca să intrăm un pic în detalii, motorul termic oferă până la 430 kW/585 CP şi motorul electric, până la 145 kW/197 CP.  Cuplu maxim al sistemului este de 1.000 Nm, dezvoltat prin combinarea motorului termic ce oferă până la 750 Nm şi a motorului electric cu până la 280 Nm.

Performanţa M este ridicată la un nivel de top în acest caz prin strategia de electrificare. Sistemul de propulsie este derivat din al hypercarului BMW M Hybrid V8 implicat în cursele de anduranţă. Motorul electric are livrare instantanee a cuplului, în timp ce motorul V8 de 4,4 litri este capabil să urce pe o plajă largă de turaţii cu un vârf de putere între 5600 şi 6500 rpm, cuplul său maxim fiind asigurat între 1800 şi 5400 rpm mulţumită tehnologiei M TwinPower Turbo.

Sistemul M HYBRID este completat de transmisia şi de un suspensia adaptate la caracteristicile specifice de performanţă ale combinaţiei motor termic/motor electric. Această combinaţie asigură o dinamică longitudinală şi transversală de neegalat în segmentul respectiv de piaţă.

Noul BMW M5 are un aspect expresiv datorită caracteristicilor de design specifice M. Partea frontală sculpturală, pasajele proeminente ale roţilor şi designul montantului C specific modelului îl diferenţiază clar de noul BMW Seria 5 Sedan. Reducerea elementelor de caroseirevopsite în culoarea negră, creează un aspect monolitic şi elegant. Logoul “M5” în relief se evidenţiază pe curba Hofmeister a montantului C. Grila M Iconic Glow iluminată şi covor luminos dinamic aduc un plus de prezenţă noului model.

Sistemele de răcire şi alimentare cu ulei au fost optimizate pentru circuit şi utilizarea sportivă. Sistemul de evacuare sport şi ţevile de eşapament duble sunt caracteristice variantelor M şi permit reglajul volumului și tonalităţii prin caplete controlate electric.

Motorul electric specific modelului este integrat compact în transmisie. Prin soluţia tehnică specifică de „preangrenare', cuplul efectiv al motorului electric este crescut la intrarea transmisiei la maximum 450 Nm. Transmisia M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, oferă trei programe de schimbare a treptelor de viteză, putând fi acţionată folosind noua manetă a selectorului de viteze şi clapetele de schimbare de pe volan.

Bateria de înaltă tensiune are o capacitate utilizabilă de 18,6 kWh, care permite o autonomie electrică de 67-69 de kilometri în ciclul WLTP, la un nivel fără egal în segment, asigurând o exploatare electrică fără emisii în oraş. Încărcare AC de până la 7,4 kW ca echipare standard.

Tracţiune, stabilitate direcţională şi dinamică optimizate datorită sistemului de tracţiune integrală M xDrive şi a diferenţialului M activ de pe puntea spate. Configurare transmisiei puterii este orientată spre spate, prin trei moduri selectabile prin meniul M Setup: 4WD, 4WD Sport şi 2WD, care transferă cuplul exclusiv către roţile spate cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii) dezactivat. Launch Control oferă acceleraţie cu tracţiune optimă şi dinamism maxim în toate setările M Setup, cu excepţia modului 2WD al sistemului M xDrive.

Noul BMW M5 are un ampatament semnificativ mai lung şi ecartamente mai late decât modelul predecesor. Suporturile pentru motor şi puntea spate au o rigiditate sporită. Deisngul suspensiei are o dezvoltare specială pentru acest model cu braţe transversale, profil de rigidizare tip tower-to-bulkhead, braţe tip tower-to-frontend şi alte elemente de ranforsare în structura frontală. Acoperişul M Carbon opţional, un alt element caracteristic al modelelor M, coboară centrul de greutate.

taguri
Adaugă un comentariu