Schimbare de generație și restructurare de ofertă la nivelul clasei medii: noul Audi A5 păstrează doar numele.

Prima generație Audi A5 a debutat în 2007 în calitate de coupe al mărcii din Ingolstadt calibrat la nivelul clasei medii, având la bază platforma tehnică a sedanurilor Audi A4. Între timp, Audi A5 a mai evoluat și sub formă de coupe cu patru portiere. Acum, noul Audi A5 devine elementul unei restructurări în gama mărcii: prezentat cu caroserii de tip sedan cu hayon și break, Audi A5 înlocuiește complet seria A4.

Audi A5 va fi asamblat în uzina de la Neckarsulm și va fi disponibil în patru variante, conform noii structurări a ofertei: A5 Sedan și S5 Sedan, plus versiunile break A5 Avant și S5 Avant. De asemenea, seria Audi A5 aduce pe piață primele modele care sunt bazate pe tehnica Premium Platform Combustion (PPC, destinată motorizărilor cu ardere internă și hibride).

Gernot Döllner (CEO Audi) a declarat cu referile la noua familie de modele Audi A5: „În tandem cu extinderea portofoliului nostru integral electric, lansăm o nouă generație de modele cu motoare cu ardere eficientă. Familia Audi A5, cu designul său atletic, interiorul complet nou și arhitectura electronică avansată, pregătită pentru viitor, va fi prima componentă a acestei generații. Tehnologia avansată MHEV Plus permite conducerea parțial electrică și, prin urmare, o exploatare și mai eficientă decât până acum.'

Noul concept de operare al sistemului multimedia extinde interacțiunea cu vehiculul datorită arhitecturii electronice E³. Noul Audi A5 se integrează perfect în ecosistemul digital al clienților mărcii și oferă o experiență de conectivitate personală aparte. Ecranul panoramic subțire Audi MMI are un design curbat și folosește tehnologia OLED. El include displayul de bord Audi virtual cockpit, având o diagonală de 11,9 inchi, și un touchsecreen MMI de 14,5 inchi. Audi completează scena digitală pentru pasagerii din față cu afișajul opțional pentru pasagerul din față MMI de 10,9 inchi, perfect integrat în designul planșei de bord. Noul A5 are un head-up display configurabil. Pentru prima dată, șoferii au acum opțiunea de a controla funcțiile vehiculului și infotainmentul folosindu-se de head-up display.

Motorizările eficiente ale familiei Audi A5 acoperă o gamă largă de preferințe: de la modelul entry-level cu propulsie convențională, până la confortabilul tovarăș de cursă lungă și mașina dinamică, axată pe sportivitate. Varianta entry-level este un propulsor cu benzină 2.0 TFSI de 150 CP (consum de combustibil mixt: 7,6-6,6 l/100 km). Același motor mai este disponibil cu o putere de 204 CP (consum de combustibil mixt: 7,9-6,6 l/100 km). Acest propulsor din seria TFSI este echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG) și funcționează cu un proces de ardere modificat, deosebit de eficient din punct de vedere al arderii combustibilului în sarcină parțială.

Tehnologia VTG asigură o bună caracteristică de cuplu chiar și la turații mici la motoarele pe benzină. Varianta de 150 CP este disponibilă doar cu tracțiune față, iar varianta de 204 CP, cu tracțiune față sau quattro ultra.

Adepții dieselului se vor putea orienta către versiunile 2.0 TDI de 204 CP (consum mixt de combustibil: 5,6-4,7 l/100 km) care stabilesc noi standarde de economie datorită tehnologiei sale MHEV Plus. Acest diesel de doi litri din generația EA288 evo moștenește arderea optimizată de la predecesorul său, dispunând de senzor de presiune în cilindru, sistem TwinDosing pentru controlul emisiilor de evacuare și doi arbori de echilibrare pentru o funcționare lină a motorului. Cuplul său maxim atinge 400 Nm între 1.750 și 3.250 rpm. Audi A5 2.0 TDI este disponibil cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și tracțiune față sau quattro ultra. Pentru a crește eficiența și confortul, motorul este parțial electrificat folosind noul sistem MHEV plus de 48 V. Componentele electrificate ale sistemului de propulsie reduc emisiile de CO2 datorită performanței ridicate de recuperare.

Audi S5 este varianta sportivă a seriei, bazată pe o motorizare V6 TFSI de 3,0 litri și 367 CP (consum de combustibil mixt: 7,9-7,4 l/100 km). Sistemul de propulsie al noului S5 are pentru prima dată un turbocompresor cu geometrie variabilă (VTG) și tehnologie MHEV Plus. Transmisia revizuită S tronic cu dublu ambreiaj a lui Audi S5, proiectată pentru un cuplu mai mare, reduce, de asemenea, greutatea pe puntea față și îmbunătățește agilitatea.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare