Cele mai recent lansate automobile din gama Lotus demonstrează că producătorul britanic nu renunță la statutul său exotic marcat de o amprentă hightech, deși lucrurile s-au mișcat în direcția electromobilității mult mai rapid decât le-ar fi plăcut fanilor tradiționali ai sportivelor lightweight de la Lotus.
În acest context, Lotus Emeya susține prin toate specificațiile sale respectiva orientare EV-elitistă și o face fără ca prețurile ofertei să devină aberant de ridicate. Producătorul spune despre Lotus Emeya că mizează pe un pachet incomparabil la nivel mondial de performanțe, comportament dinamic, autonomie, caracteristici de încărcare, spațiu interior și volum al portbagajului.
Optimizarea designului bateriei conform viziunii Lotus a permis integrarea unui număr de celule cu 20% mai mare decât la o baterie actuală de mare serie, rezultând o autonomie cu 20% mai mare decât cea tipică pentru EV-urile premium. În cazul încărcării la o sursă de 350 kW, încărcarea de la 10 la 80% durează 18 minute. Cât despre autonomia maximă, aceasta a fost cotată la 610 km.
Notăm că Lotus colaborează cu ZF și beneficiază acum de cele mai avansate soluții tehnice ale furnizorului german pe tema sistemelor de propulsie electrice și a dispozitivelor și funcțiilor conexe.
Lotus Emeya poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 2,8 s atunci când își exploatează totalputerea maximă de 905 CP, iar coeficientul de rezistență aerodinamică al caroseriei este de numai Cx=0,21. Cel de la volan are de ales între cinci moduri de conducere: Range, Tour, Sport, Individual și Track. Dincolo de ambianța futuristă pe care o oferă habitaclul, mai notăm și un portbagaj cu volumul de 509 litri.
Prețul de bază al seriei Lotus Emeya este de 106.400 euro. Versiunea Lotus Emeya S, un model hyper-GT cu echipare consistentă, este propus începând de la 126.950 euro, iar pentru vârful de gamă Lotus Emeya R se cer 129.950 euro. Lotus Emeya a debutat deja pe piața chineză în data de 18 ianuarie, iar primii clienți europeni își vor primi mașinile în al treilea trimestru al anului 2024.