Datele furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru perioada ianuarie – iunie 2017 reprezintă un baromentru important atât pentru analiza de piaţa cât şi pentru planurile producătorilor şi importatorilor din domeniul auto.
Asistăm din nefericire la o explozie a înmatriculărilor autoturismelor second hand pe piaţa din România. Eliminarea timbrului de mediu conduce direct la o îmbătrânire considerabilă a parcului auto şi generează un val de probleme când vine vorba de starea tehnică a maşinilor importate.
Datele seci ne arată următorul fapt: în anul 2016 s-au înmatriculat în România 135.722 de maşini second hand. În doar şase luni din anul 2017 s-au înmatriculat deja 253.306 autoturisme second hand. Acest lucru înseamnă o creştere de 86,64%! Şi probabil aceste cifre nu sunt complete pentru că sistemul birocratic mai încetineşte ritmul înmatriculărilor second.
Noile date DRPCIV confirmă previzunea facută în mai 2017 când estimam această creştere pe piaţa second hand.
Vom vedea aşadar în statistica anuală de la sfârşitul anului 2017 un total al înmatriculărilor care trebuie să ne pună serios pe gânduri: pe străzile din România vor circula cel puţin 500.000 maşini second hand.
Perspective sumbre
Acest lucru face rău în primul rând industriei auto din România care se află la acest moment într-un punct optim de dezvoltare. Ce planuri îşi vor face Renault şi Ford alături de companiile de subansamble în lipsa unor măsuri care să stimuleze achiziţiile autoturisme noi? Ce constructor ar mai vrea să investească într-o fabrică de producţie auto dacă în România se vând cu greu în şase luni 45.008 maşini noi şi peste 250.000 maşini second hand?
Mai mult, după consultarea datelor DRPCIV, am descoperit că sunt destule de multe maşini second înmatriculate cu ani de fabricaţie cuprinşi între 1980 şi 1990. Practic multe dintre acestea sunt maşini Non-euro sau cel mult Euro 1 la clasificarea pe normele de poluare.
Admitem că toate taxele introduse pe parcursul timpului, indiferent cum s-au numit, au provocat nedreptate socială prin modul de aplicare. Dar în acelaşi timp susţinem că situaţia de faţă trebuie reglementată cât mai urgent. Pentru că altfel conseciinţele vor fi dureroase, atât la capitolul mediu, cât şi la cel al accidentelor cu victime datorate stărilor tehnice precare al maşinilor second aduse în orice condiţii.
Citeşte şi Românii se reîntorc la premium: cresc vânzările Rolls-Royce, Bentley şi Maserati în iunie 2017
Până la suspendarea taxei auto au circulat în România sute de mii de mașini înregistrate în Bulgaria, acum multe semne trec pe Romania,, era bine atunci? Acum ele plătesc RCA in Romania , sunteți ipocriți nu există pericolul pe care îl anunțați. Acele mașini de Bulgaria sunt un pericol pe șosele, ITP fals RCA la fel . Ca să rezolvăm problema rablelor trebuie doar ITP corecte și astfel se elimina rablele. Cât privește poluarea , fiți serioși , toate firmele producătoare de mașini au măsluit noxele sunt mașini în trafic care au anulate catalizatoarele și scot gaze ca la balamuc ,și sunt mașini aproape noi , și să nu mai tăiem pădurea
Se da o dacia logan din 2004- euro 3- ITP iese euro 3. Se da un vw euro 5 , probleme catalizator, la noxe iese euro 4. VW ar trebui sa stea in parcare, loganul nu desi polueaza mai mult. Rabele non euro trec ITP fara probleme pt ca sunt non euro. Logica? Oricum tot vina romanului e ca e atat de batut in cap incat cumpara masini de la bisnitati crezand ca ala chiar vinde masini impecabile , extrafull si accept orice test