Binecunoscuta cursă de la Sinaia, parte din Trafeul National Masters de viteză în coastă, a însemnat prima confruntare de motorsport din 2024 pentru Racing MIMI. Etapa este una cu adevărat deosebită, fiind singura de acest gen organizată în țara noastră pe un traseu urban.
Prezența Racing MIMI la start a marcat al cincilea sezon consecutiv în care proiectul electric de pionierat ia parte la competiții de motorsport. Încă o dată, cu sprijinul și pregătirea echipei Engage Engineering și cu Horia Platona pilot, MIMI a arătat un ritm stabil de cursă pe traseul de 2.8 km. În medie, Racing MIMI alimentat de Renovatio e-Charge a consumat aproximativ 3 kWh pentru fiecare urcare, cu un total puțin peste 7 km parcurși, din care jumătate pe urcare, asta însemnând fără utilizarea recuperării de frânare, pentru optimizarea livrării de performanță în cursă.
Cel mai scurt traseu de viteză în coastă al sezonului a stat sub semnul amenințării ploii. Startul pentru prima urcare cronometrată a venit după un scurt val de precipitații. Chiar și așa, Horia a ales de fiecare dată slick-uri Michelin pentru cele două manșe, în căutarea performanței optime. În cele din urmă, cu timpii de 1:55.890 și 1:51.017, echipajul Racing MIMI s-a clasat în a doua jumătate a clasamentului, pe locul 24, într-o grupă de competitori cu mașini performante.
Poziția a doua obținută în Clasa mașinilor electrice și locul trei în Grupa III dedicată automobilelor speciale, au venit pe fondul unui număr redus de competitori în aceste două clase mai aparte. În total, la etapa de la Sinaia au fost înscrise trei automobile electrice, dintre care două au fost exemplare MINI Cooper SE.
Alături de Michelin și Renovatio, susținătorii tradiționali ai proiectului sunt UniCredit Leasing, sponsor care finanțează și achiziția noului BMW i4, Omniasig, asiguratorul proiectului, și Textar, care asigură soluții de frânare atât pentru MIMI, cât și pentru noul BMW i4 Racing.
În premieră, Horia a condus în trecerile de recunoaștere noua generație MINI Cooper SE, o șansă să poată compara evoluția de tehnologie MINI. Comparativ cu generația precedentă, noul model vine cu un plus de 30 CP și 60 Nm, precum și o baterie de capacitate aproape dublă – crescând de la 28,9 kWh la 49,2 kWh. Bateria respectivă a marcat și o creștere de masă, de 240 kg. Chiar și așa, Noul MINI Cooper SE are un sprint 0-100 km/h în 6,7 secunde, cu 0,6 secunde mai bun.
Mi-era dor să-l mai scot pe MIMI încă o dată la distracție! Acesta este unul din motivele pentru care m-am implicat în acest proiect încă de la început – potențial dinamic în MINI Cooper SE. Este agil și foarte distractiv de condus. Noua generație duce lucrurile mai departe. Cred că ar fi o bază foarte bună pentru un proiect similar de curse. În plus, nu pot să nu remarc interiorul simplu, dar super tehnologizat.', a povestit Horia Platona despre experiența de condus.
Revenind la Racing MIMI, vorbim aici despre primul MINI Electric din istorie, având acum la activ participări în cinci sezoane competiţionale în cinci competiţii diferite. Construit pe baza unui model de serie, folosind motorul și bateria de serie, MIMI a primit o serie de îmbunătățiri de performanță din partea echipei Engange Engineering din Brașov, proiectul marcând îmbunătățirile cu numele „Racing MIMI EVO”. Între acestea se numără reducerea consistentă de masă cu aproximativ 200 kg (inclusiv uși din fibră de sticlă și geamuri din plexiglass fără ramă), sistem de răcire suplimentar cu gheață carbonică sau diferențial față cu alunecare limitată dezvoltat împreună cu compania Drexler.
De a lungul timpul, Racing MIMI s-a plasat pe podium în mai multe competiţii diferite. Totul a culminat cu titlul de campion la Clasa 2A în Campionatul Naţional de Super Rally 2023, care marchează o performanţă foarte valoroasă: primul titlu de campion electric al unui automobil în luptă cu automobile cu motoare cu ardere internă. În 2024 proiectul evoluează cu pregătirea unui nou model de curse – BMW i4, cu implicare totală din partea echipei Engage Racing.