Edison Motors, compania care ar fi trebuit să achiziționeze brandul coreean specializat în SUV-uri, nu a respectat condițiile contractului.
SsangYong este deținut majoritar de către gigantul Mahindra & Mahindra, care a achiziționat 75% din acțiunile companiei în 2010. Din păcate, compania SsangYong s-a aflat în imposibilitatea de a mai plăti împrumuturile sale în 2020, căutând ajutor în persoana unui cumpărător: Edison Motors, constructorul de camioane și autobuze electrice. Aceștia ar fi achitat inițial 10% din valoarea companiei, urmând ca restul de bani să intre în conturile SsangYong pe 25 martie, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat.
Chiar și pe timpuri financiare tulburi, constructorul coreean se remarcă prin gama sa de vehicule de bună calitate oferite la prețuri modeste. În ultimii ani, compania a lansat noua generația a lui Korando, versiunea facelift a lui Tivoli, precum și noul Rexton, un model cu îmbunătățiri dramatice. În 2021, compania a comercializat 84.496 de vehicule la nivel global, cu 11.130 de mașini care au luat direcția Bătrânului Continent. Deși nu este un număr însemnat, coreeni au văzut o creștere anuală stabilă a vânzărilor europene cu circa 15%.
Mai mult decât atât, compania a introdus recent și primul model electric, SsangYong Korando e-Motion, despre care puteți citi în revista Auto Bild România din aprilie. Producătorul are în plan și alte vehicule interesante pentru viitor: X200 și J100. Să sperăm că va intra cât mai rapid în scenă un nou cumpărător!