Telefonul mobil a devenit, în ultimii ani, obiectul indispensabil fără de care oamenii nu mai pot concepe viața. Posibilitatea de a sincroniza telefonul cu sistemul de infotainment al mașinii a devenit astfel, unul dintre criteriile principale la alegerea unei mașini, de multe ori mai important decât consumul de combustibil, puterea motorului sau volumul portbagajului.
Cel puțin acesta este rezultatul unui studiu comandat de Nissan. Potrivit acestuia, 28% dintre cumpărătorii de mașini acordă conectivității cea mai mare importanță atunci când își aleg noua mașină. Mai mult, 13% dintre cei chestionați au declarat că nu ar cumpăra o anumită mașină dacă nu dispune de facilități pentru conectarea la internet. Totuși, 37% dintre cei chestionați nu-și doresc conexiune la internet din motive de intimitate, în timp ce 54% se tem că mașina lor ar putea fi compromisă de hackeri.
Pentru cei care petrec mult timp în spatele volanului, facilitățile de conectivitate sunt extrem de importante. 20% dintre respondenți sunt gata să-și schimbe mașina cu alt brand doar pentru a beneficia de servicii de conectivitate mai bune. Procentul a crescut însă la 41% pentru cei care conduc mai mult de 20 de ore pe săptămână.