Preparatul este nou, dar rețeta este cea deja cunoscută (în fond, de ce să schimbi o abordare de success?): SUV-ul compact VW Tiguan se prezintă ca un fel de VW Touareg mai mic. Sub caroseria noii generații VW Tiguan găsim platforma tehnică MQB evo. Până în prezent, din seria VW Tiguan (lansată în 2007) s-au vândut 7,6 milioane de exemplare.
După cum se poate vedea din aceste prime imagini oficiale, pe consola centrală a apărut un ecran multimedia de dimensiuni impresionante și selectorul transmisiei s-a mutat dintre scaune, la volan. Cei de la Volkswagen nu au renunțat la vreun tip de motorizare cu combustie în cazul acestei schimbări de generație. VW Tiguan va dispune în continuare de sisteme de propulsie turbodiesel (TDI), cu benzină (TSI), mild-hybrid (eTSI) și plug-in hybrid (eHybrid). Toate acestea vor fi cuplate numai cu transmisii cu dublu ambreiaj, de tip DSG. Astfel, versatilitatea părții tehnice a lui VW Tiguan atinge un nivel înalt, direcție în care a evoluat și conceptul caroeriei, ale cărei dimensiuni sunt discret mai mari în comparație cu ale fostei generații.
Platforma tehnică MQB evo aduce perfecționarea tehnicii de control al comportamentului rutier sub forma unor funcții adaptive DCC (Dynamic Chassis Control) îmbunătățite, la care se adaugă opțiunea sistemului DCC Pro. Echiparea standard a noului VW Tiguan va include sistemul Vehicle Dynamics Manager, introdus la VW Golf GTI. Acesta supervizează funcționarea diferențialelor blocabile electronic XDS și răspunsul amortizoarelor adaptive specifice sistemului DCC Pro în vederea optimizării stabilității laterale.
VW Tiguan este primul model dintre cele bazate pe platforma MQB care va dispune încă de la lansare de noile faruri IQ.LIGHT HD matrix. Acest sistem de iluminare interactiv a fost dezvoltat în paralel și pentru Touareg din clasa premium – ambele SUV-uri împărtășesc, prin urmare, același design de bază al farurilor. În cazul lui Tiguan, un total de 38.400 LED-uri multipixel (19.200 LED-uri multipixel pe far) luminează drumul și zona înconjurătoare la un nivel complet nou și, prin urmare, îmbunătățesc confortul și siguranța.
VW Tiguan este echipat standard cu un număr considerabil de sisteme de confort și asistență. Pe lângă Side Assist (sistem de schimbare a benzii), Front Assist (Frânare de urgență autonomă), Lane Assist (sistem de menținere a benzii de circulație) și Rear View (sistem de cameră pentru vedere din spate), acestea includ și afișaj dinamic pentru semnele rutiere. Va fi oferită, de asemenea, o gamă largă de sisteme opționale. Aceasta include, printre altele: Park Assist Pro cu capacitate de parcare la distanță (pentru conducerea automată în și ieșirea din locurile de parcare controlate de șofer din afara vehiculului folosind o aplicație de smartphone) sau Trailer Assist (pentru manevrarea asistată cu o remorcă).
Noul VW Tiguan a crescut în lungime cu aproximativ 3 cm. Înălțimea, lățimea și ampatamentul rămân practic identice cu ale predecesorului. Volumul portbagajului noii generații demonstrează o mai bună administrare a spațiului: deși SUV-ul este doar puțin mai lung, capacitatea standard a portbagajului a crescut cu 37 de litri, ajungând la 652 de litri.