Sub o formă de un rafinament remarcabil, conceptul Renault Emblème transmite către prezent mesaje ale viitorului.

În primul rând, ne declarăm impresionați de modul total nou și original în care departamentul de design al mărcii franceze reușește să contureze o expresie formală nouă pentru o identitate Renault lesne de recunoscut. Apoi, complexitatea mesajelor legate de conceptul Renault Emblème depășește semnificativ așteptările obișnuite ale publicului, mai mult sau mai puțin preocupat de lumea auto.

Renault Emblème va fi expus la standul mărcii de la Salonul Auto de la Paris între 14 și 20 octombrie. Obiectul integrează viziunea comptetă asupra unui vehicul de familie din viitorul nu prea îndepărtat sub forma unei platforme-laborator care înglobează inovații dezvoltate de Renault, Ampere și partenerii acestora.

Principala componentă intrinsecă a proiectului constă în atingerea unui nou nivel, cu referință de „maxim' în momentul de față, privitor la decarbonizare de-a lungul întregului ciclu de viață al vehiculului – de când acesta ia formă și până este scos din uz. Plecând de la conceptul Scenic Vision H2-Tech din 2022, Renault Emblème face un pas mai departe, reducând emisiile de gaze cu efect de seră (CO2 eq.) cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent construit astăzi; până la a produce doar 5 tone de CO2 eq. pe parcursul întregului său ciclu de viață.

Pentru a realiza acest lucru, proiectul a explorat o multitudine de combinații inteligente, credibile și viabile: materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, materiale naturale, procese de producție bazate în întregime pe energie regenerabilă, folosirea la nivel general a unor piese reutilizate, circularitate etc. Același lucru a fost valabil și pentru alegerile tehnice, inclusiv grupul motopropulsor.

Cu toate că, la o primă vedere, privirea ne este reținută doar de factorul fascinant al formelor lui nault Emblème, eficiența și-a pus profund amprenta și asupra designului său. Curbele ample și configurația shooting brake sunt evidențiate de efectul policromatic al vopselei pe bază de verde, culoarea arătând diferit în funcție de unghiul din care este privit automobilul. Privind mai cu atenție, obsrervăm că vehiculul este o combinație elegantă între un break, cu un ampatament lung de 2,90 m, și un crossover-coupé cu o înălțime moderată de 1,52 m, având o linie fluidă a plafonului.

Renault Emblème are o lungime de 4,80 m, ceea ce îl face ideal pentru călătorii confortabile în familie, cu până la cinci persoane și bagajele lor. Forma sa simbolizează, de asemenea, ambiția reafirmată a Renault de a continua să inoveze în clasa medie și mai sus, în conformitate cu strategia ce are la bază adăugarea de valoare. Explorând noi idei stilistice inspirate de logo-ul Renault, semnătura luminoasă este menită să fie atât high-tech, cât și ușor de identificat.

Greutatea unui vehicul, având legătură în mod cert cu dimensiunea sa, are un impact asupra emisiilor sale de CO2 la mai multe niveluri: atunci când materialele sunt selectate și cuantificate, în timpul producției și transportului, în timpul utilizării (impact asupra consumului de energie), dar și atunci când vehiculul este reciclat. Ca parte a noii abordări de proiectare ecologică, designerii și inginerii au vânat fiecare kilogram care era de prisos, cu scopul de a atinge o greutate de 1750 kg, cu tot cu baterii. Prin urmare, Renault Emblème cântărește mai puțin decât majoritatea SUV-urilor hibride sau vehiculelor electrice de dimensiuni similare.

Renault Emblème are un grup motopropulsor electric cu două surse de energie, fiind alimentat în două moduri: de o baterie convențională, suficientă pentru utilizarea de zi cu zi, și de o sursă fuel-cell (pilă cu combustie) cu hidrogen pentru călătorii mai lungi. Bazată pe platforma AmpR Medium, arhitectura cu tracțiune spate găzduiește diferitele componente ale grupului motopropulsor (motor electric, baterie, modul fuel-cell și rezervor de hidrogen), menținând în același timp centrul de greutate jos și o distribuție ideală a masei față/spate pentru a asigura dinamismul și eficiența.

Motorul electric de 160 kW al Renault Emblème nu folosește elemente rare. El este alimentat de o baterie NMC relativ mică (40 kWh), care este mai ușoară, mai ieftină, mai puțin voluminoasă și mai ecologică decât cea a unui vehicul electric de familie cu autonomie extinsă. Strict utilizând bateria, Renault Emblème are o autonomie de câteva sute de kilometri, mai mult decât suficientă pentru călătoriile de zi cu zi. Modulul fuel-cell alimentat cu hodrogen este alimentat dintr-un rezervor de 2,8 kg, oferind energia necesară pentru călătorii lungi, cu o eficiență maximă de aproximativ 60%.

Această configurație maximizează versatilitatea vehiculului, care este capabil să parcurgă o distanță de până la 1000 km la fel de rapid ca un vehicul pe combustie internă: fără încărcare, cu doar două opriri pentru realimentarea cu hidrogen – mai puțin de cinci minute de fiecare dată – pentru o autonomie de 350 km. Într-o călătorie tipică între Paris și Marsilia, de exemplu, 75% din energia electrică consumată de vehicul este produsă de modulul fuel-cell, fără alte emisii în afară de apă.

Adaugă un comentariu

Articole similare