Takata, unul dintre cei mai importanți furnizori de airbaguri la nivel mondial, determină un număr masiv de recall-uri pentru producătorii japonezi de mașini.
Scandalul accelerației neintenționate, care a determinat Toyota să recheme peste 12 milioane de mașini în 2009, este o bagatelă față de airbagate care are în centru compania japoneză Takata. Până în prezent au fost rechemate peste 17 milioane de mașini, în principal ale producătorilor japonezi, începând cu anul 2008. Honda a fost cel mai grav afectată, iniîiindu-se deja o campanie de rechemări la nivel mondial, inclusiv în Europa.
Astăzi, Toyota și Nissan au anunțat un număr masiv de rechemări, de peste 6,5 milioane de mașini, datorate aceleiași probleme cu airbagurile Takata. Toyota va rechema în jur de 5 milioane de mașini produse între 2003 și 2007, dintre care 1,27 milioane pe continentul european. Este vorba de Yaris, Corolla și alte modele. Nissan, la rândul său, va rechema 1,56 milioane de mașini produse între 2004 și 2007, dintre care 563.000 de mașini în Europa.
Nici Toyota, nici Nissan nu au raportat decese din accidente datorate airbagurilor defecte produse de Takata, dar cel puțin șase persoane au fost ucise de schije provenite de la airbagurile Takata instalate în mașini Honda. Aparent, forța exploziei cu care se declanșează airbagurile Takata este atât de mare, încât proiectează în habitaclu bucăți de metal și material care pot provoca răni grave sau chiar moartea ocupanților.
Update Takata: Reacția Honda România
Honda Trading România a anunțat că a luat măsura rechemării unui număr de 140 de mașini Honda Accord, Honda Accord Tourer, Honda CR-V produse între anii 2003 – 2004 și care ar putea fi afectate de probleme ale airbagurilor produse de Takata. Honda derulează în acest moment o campanie de rechemare la nivel mondial pentru înlocuirea airbagurile potențial defecte, produse de Takata.