Tehnic vorbind, e un crossover compact, dar Citroën C4 X arată a vehicul SF. Mai nou, faceliftul amplifică acest mesaj stilistic.

Neapărat altfel: dintre toate riscurile pe care ar putea să le prezinte Citroën C4 X, cel de confuzie cu vreun model compact-superior al unei alte mărci este, de departe, cel mai redus. În mod straniu pentru stilul Citroën, crossoverul francezilor are o notă sesizabilă de masivitate, dar aceasta se potrivete cu mesajul siguranței și al încrederii în sine. Recent operatul facelift plusează pe acest fond cu o aliniere la noua tratare frontală promovată pentru familia automobilelor Citroën.

Maniera neconvențională în care marca tratează clasa compactă nu se rezumă la design: atragem atenția că există diferențe importante între Citroën C4 și Citroën C4 X, deși s-ar putea crede că al doilea e tot cam ca primul (ambele fiind crossovere), cel puțin la o primă vedere. De fapt, între Citroën C4 și Citroën C4 X constatăm diferențe notabile provind proporțiile caroseriei, volumul portbagajului (380 l pentru C4, respectiv 510 l pentru C4 X) și lungimea mașinii (4360 mm pentru C4, respectiv 4600 mm pentru C4 X). Ce-i drept, platforma tehnică și ampatamentul (2670 mm) sunt aceleași la ambele modele.

Înainte de facelift, și partea frontală era cu totul altfel la Citroën C4 X în comparație cu aceea de la Citroën C4, însă modernizarea a adus integrarea unui singur design frontal pentru ambele crossovere compacte. Cât despre partea din spate, cea de la C4 X a fost păstrată, în timp ce spatele lui C4 a fost redesenat într-o notă expresivă de puritate cu tentă hightech.

Adoptarea scaunelor reproiectate Citroën Advanced Comfort și a unui nou panou de instrumente digital cu diagonala de de 7 inchi conferă o ambianță elaborată interiorului lui Citroën C4 X. Touchscreenul pentru infotainment are diagonala de 10 inchi. Alături de acestea, suspensia Citroën Advanced Comfort completează argumentele privind condițiile de călătorie, împreună cu spațiul generos pentru toate locurile și cele 20 de funcții de asistență la rulare care înlesnesc cu adevărat utilizarea curentă.

Electrificarea și-a pus amprenta asupra seriei Citroën C4 X încă de la începutul carierei, iar lucrurile sunt duse mai departe ca urmare a introducerii faceliftului. Versiunile Hybrid 136 și Hybrid 100, apărute în 2024, sunt acum și mai bine puse în valoare. Oferta va fi completată cu două variante 100% electrice numite Citroën ë-C4 care oferă fie baterie de 50 kWh, motor de 110 kW (150 CP) și autonomie de 360 km, fie fie baterie de 54 kWh, motor de 115 kW (156 CP) și autonomie de 425 km.

Pentru anumite piețe va mai fi disponibilă o versiune de motorizare turbo de 1,2 litri alimentată cu benzină, numită 130 EAT8. Mizând pe 130 CP și o transmisie automată cu opt trepte, acesta oferă o experiență de condus fluidă și economică.

taguri
Adaugă un comentariu