Cu toate că performanțele pe care le pot oferi sistemele de propulsie de tip FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) sunt de nivel superior în condițiile unei funcționări cât se poate de eco, complexitatea lor constructivă compromite (deocamdată, cel puțin) latura prețului. Cu toate acestea, sunt producători care insistă să prezinte noutăți pe tema respectivă. Hyundai Initium Concept este una dintre acestea.
Vorba vine – concept. Deja se știe că varianta de serie a SUV-ului Hyundai Initium va debuta oficial în prima jumătate a anului viitor. Cât despre conceptul înfățișat aici, acesta a fost prezentat cu prilejul evenimentului Clearly Commited desfășurat la Hyundai Motorstudio Goyang luna aceasta. Vehiculul integrează experiența de 27 de ani în dezvoltarea sistemelor pe care au acumulat-o cercetătorii de la Hyundai Motor Group.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale propulsiei alimentate prin pile de combusite (fuel cell) ține de autonomia impresionantă și flexibilitatea pîn utilizarea resurselor. Specialiștii l-au echipat pe Hyundai Initium cu rezervoare mari de hidrogen pentru a maximiza autonomia vehiculului – punctul discutabil tradițional al vehiculelor dotate cu motoare electrice. De asemenea, aerodinamica mașinii este mai rafinată decât sugerează expresivitatea robustă a designului și aceasta contribuie la atingerea unei autonomii de este 650 km.
În ceea ce privește performanțele, Hyundai Initium oferă o accelerație excelentă și abilități de încredere pentru manevrele de depășire. Puterea motorului electric este de 204 CP (150 kW). Acest lucru asigură performanțe corespunzătoare unui spectru complet de utilizare, de la traficul urban și până la rularea pe autostradă.
Hyundai Initium oferă un spațiu interior impresionant prin dimensiuni și amenajare, plus versatilitate potrivită pentru un SUV de familie. Pasagerii din al doilea rând beneficiază de condiții ergonomice, de confort și de spațiu remarcabile. Caroseria largă a lui Initium și decuparea largă a ușii din spate avantajează condițiile în care pasagerii urcă și coboară din mașină.
Hyundai Initium este dotat cu un planificator de rute specific FCEV, care vizează unul dintre cele mai dureroase puncte pentru cumpărătorii FCEV în momentul de față: limitele infrastructurii de încărcare. Cu această program, utilizatorii pot trasa cu ușurință o rută optimă, găsind stații de încărcare pe parcurs, fără a fi nevoie să acceseze o aplicație separată sau căutări pe intrenet. Utilizatorii pot verifica accesibilitatea locației și starea de funcționare a unei stații de încărcare identificate, precum și numărul de vehicule în așteptare.
Bineînțeles, pila de combustie cu hidrogen a lui Initium furnizează energie electrică fără a emite niciun fel de poluanți. Această energie electrică poate fi folosită pentru a alimenta și încărca diverse aparate electrocasnice și dispozitive personale prin intermediul facilității Vehicle-to-Load (V2L) din dotarea mașinii. Terminalul exterior este proiectat să se conecteze direct la o priză de uz casnic de 220 V, transformându-l pe Hyundai Initium dintr-un mijloc de transport într-un potențial furnizor de energie.
Cât despre limbajul stilistic al mașinii, acesta a fost denumit Art of Steel. În momentul prezentării, SangYup Lee, vicepreședinte executiv și director al Hyundai și Genesis Global Design, a oferit detalii despre inspirația din spatele abordării stilistice: „Provocarea noastră a început din etapa de materializare a prototipului, când am împins formabilitatea oțelului până la extrem pentru a crea o formă de artă', a spus Lee. „Cu Initium, am creat un design relevant pentru tematica SUV, arătând atât solid, cât și sigur, reflectând dedicarea noastră față de clienți prin intenția unui design centrat pe client'.