Un sistem bun de infotainment nu trebuie să aibă (doar) cea mai bună grafică sau cea mai mare putere de procesare, ci trebuie să fie ușor de folosit. Iată care sunt cele mai facile.
Citește și:
TOP – Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Volvo va include mai multe aplicaţii de la Google în sistemul de infotainment
Cum arată sistemul de infotainment care a debutat pe noul Mercedes-Benz Clasa A
Parteneriat între Google și Audi pentru dezvoltarea noilor sisteme de infotainment
Un mic studiu creat de publicația britanică WhatCar a vrut să urmărească impactul pe care folosirea unui sistem de infotainment modern îl are asupra noastră. Pentru asta, a pus doi oameni să conducă 20 de mașini diferite (le găsiți mai jos) și să întreprindă o serie de acțiuni; subiecții au avut timp să se familiarizeze cu modul de funcționare al fiecărui sistem.
În fiecare dintre mașini, șoferii au trebuit să:
1) urce temperatura climatizării cu 2 grade,
2) mărească viteza ventilației cu două trepte,
3) dea zoom out la harta din navigație — prestabilită pentru un itinerariu de 36 de kilometri — pentru a vedea tot traseul,
4) oprească navigația,
5) schimbe între două posturi de radio digitale,
6) folosească funcția de comandă vocală pentru a-i sistemului ruta către cea mai apropiată benzinărie.
În urma testelor, clasamentul (pe care îl găsiți detaliat aici) s-a prezentat așa:
1. BMW Seria 3
2. Mercedes-Benz CLA
3. Porsche Panamera
4. Audi Q3 Sportback
5. Mazda 3
6. VW Passat
7. Ford Fiesta
8. Hyundai Ioniq
9. Opel Corsa
10. Skoda Kamiq
11. Jaguar XE
12. Volvo S60
13. Toyota Corolla
14. Nissan Juke
15. Honda CR-V
16. Lexus RX
17. Peugeot 508 SW
18. Skoda Citigo-e iV
19. Fiat 500X
20. MG ZS
Suntem curioși cum s-ar fi descurcat în clasamentul acesta și Dacia, un brand de altfel lăudat (nu pentru infotainment, firește) în Marea Britanie. Și, desigur, ne-ar fi plăcut să vedem unde s-ar fi situat Tesla, despre care fanii spun că este tot ce-ți poți dori mai mult de la o mașină. Poate la următorul comparativ.