În graba vieții de zi cu zi, mulți se grăbesc și când aleg piese de schimb pentru mașinile lor. În ceea ce privește sistemul de frânare, este indicat să te oprești și să te informezi.
Prețul dictează achiziția. Cel puțin, așa se întâmplă în România pentru majoritatea clienților service-urilor. Vorbim, desigur, despre unitățile de service independente, unde clientul este întrebat dacă preferă o anume marcă de plăcuțe și de discuri, precum și în situațiile în care acesta vine cu piesele cumpărate de pe internet, în pungă, la service.
Ceea ce nu e neapărat rău, este bine că avem un cadru legislativ care permite acest lucru, dar avem o plajă largă de alegeri, iar fiecare versiune a unei mașini are nevoie de un anume tip de plăcuță de frână și de disc de frână.
Depinde de furnizorul de fabrică al sistemului de frânare, de motorizare, de tipul transmisiei, dar și de multe alte aspecte. Și da, toate acestea de mai sus contează. Așadar, vine întrebarea: eu de unde mă informez?
Ei bine, există un site numit Brake Book, pe care îl puteți accesa la adresa brakebook.com, dar și o aplicație pentru Android și iOS, de unde puteți căuta tipul de plăcuțe de frână care se potrivește pentru mașina ta. Iar de acolo, cu codul pe care îl găsiți în dreptul căsuței 'număr de utilizare', puteți căuta de unde să le cumpărați. Desigur, toate aceste lucruri le poate face și angajatul service-ului la care v-ați programat mașina pentru schimbarea frânelor.
Ce recomandări au reprezentanții Textar?
Prima recomandare a celor de la Textar este înlocuirea 'în pereche' a discurilor și a plăcuțelor de frână. Dacă optați pentru același producător, veți beneficia de un sistem de frânare care a fost testat preț de sute de mii de kilometri pentru a funcționa în parametri optimi.
Totodată, nu cădeți în patima miturilor. De exemplu, alegerea unui set de plăcuțe ceramice de frână, adică unele cu un conținut mai ridicat de ceramică, nu vă va aduce performanțe mai bune la frânare, așa cum ați putea crede dacă urmăriți anumite discuții pe internet. La fel de important este să vă asigurați că atelierul în care vă schimbați frânele vehiculului este acreditat în acest sens: erorile în procesul de montare pot să vă aducă bătăi de cap și probleme serioase.
Tocmai de aceea, tehnicianul care montează noile frâne ale mașinii trebuie să treacă prin toți pașii recomandați de producătorul acelui sistem de frânare și de producătorul autovehiculului pentru a asigura funcționarea în condiții optime pentru o durată cât mai lungă.
Mergeți la service dacă aveți orice fel de problemă cu sistemul de frânare. Ar trebui să vă ridice semne de întrebare următoarele situații: sunete metalice la frânare, rezistență neuniformă în pedala de frână la apăsare, pedala de frână prea moale, sunete metalice la plecarea de pe loc și, nu în ultimul rând, aprinderea în bord a martorului de avertizare al sistemului de frânare. Toate 'cer' la service.
Un articol util , multumesc pentru informatii !