Vanzari februarie 2009 – Vant de primavara

Luna februarie arata o usoara revigorare a pietei auto comparativ cu ianuarie, dar nivelul vanzarilor ramane scazut fata de 2008.

Analiza cifrelor de vanzari ale lunii februarie sugereaza ca piata auto a depasit minimul istoric din luna ianuarie, numarul masinilor noi vandute pe piata romaneasca inregistrand o crestere semnificativa de 27,8%, de la 7.110 la 9.082 unitati.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, situatia se mentine dramatica, cu o scadere cu 61,8%.

Dintre marcile de import, cea mai buna evolutie continua sa o aiba Hyundai, care inregistreaza o adevarata explozie in luna februarie, reusind sa detroneze Volkswagen ca lider de piata. Cele mai vandute modele, pe care se bazeaza cresterea producatorului coreean, sunt i30, i10 si batranul Accent. Este pentru prima oara cand Hyundai reuseste sa vanda mai multe i30 decat Kia C’eed. De altfel, producatorul coreean este printre foarte putinii care pot raporta o crestere a vanzarilor fata de perioada similara a anului trecut (cu 78,6%), alaturi de Suzuki (+194,2%), Lancia (+300%) si Chrysler (+73,7%).

In topul caderilor, cei mai afectati de criza sunt Mini (-87,9%), Porsche (-83,3%), Toyota (-80,2%), Ford (-77,9%) si Chevrolet (-75%).

In ceea ce priveste repartizarea pe modele, este remarcabila recent descoperita preferinta a romanilor pentru modelele din clasa mica si compacta, consecinta directa a scaderii ofertei de finantare si a situatiei economice generale. Astfel, cele mai vandute trei modele de import sunt masini economice: Renault Clio (373 unitati), Hyundai i30 (365 unitati) si Hyundai i10 (321 unitati).


Dacia se vinde bine la export

Dacia culege inca roadele primei de casare din Germania si din alte tari vest-europene, astfel ca exportul de autoturisme a inregistrat o crestere aproape dubla fata de luna anterioara, iar comparativ cu luna februarie a anului trecut s-a pastrat aproximativ la acelasi nivel. La acest rezultat a contribuit lansarea lui Sandero, acesta, impreuna cu Logan MCV, fiind cel mai vandut model Dacia la export, cu peste 90% din totalul vanzarilor. Din productia totala de 16.161 unitati, 14.072 au fost destinate pietei externe. Dintre acestea, 7.559 au fost Sandero, 1.248 au fost Logan si 5.265 Logan MCV. Si pe plan intern, Dacia a reusit o crestere semnificativa a vanzarilor (40%) fata de luna ianuarie, ceea ce a ajutat-o sa recastige din cota de piata, ajungand la peste 25%.

Evolutia productiei si vanzarilor Dacia

Adaugă un comentariu