Toyota si-a revenit dupa problemele care au afectat-o in ultimii ani si a anuntat un profit solid in Europa, care pe anul fiscal 2014 reprezinta o crestere cu 75% fata de anulanterior.
Producatorul japonez a mers in pierdere intre 2008 si 2011, vanzarile fiind afectate de criza financiara, rechemearile masive din 2009-2010 si apoi de dezastrul natural care a lovit Japonia in 2011. Toyota Europe a revenit pe profit incepand din 2012, dar o crestere solida a fost anuntata abia anul acesta.
La baza acestor rezultate pozitive stau vanzarile modelelor hibride si o reducere agresiva a costurilor la toate nivelurile, care au insemnat inclusiv concedierea a 2.500 de oameni. Cursul de schimb favorabil al yenului japonez a contribuit, de asemenea, la rezultatul bun al Toyota.
20% din vanzarile Toyota in Europa sunt reprezentate de modele hibride, ca Prius, Yaris hibrid si Auris hibrid, in timp ce 70% dintre modelele vandute in Europa sunt produse pe acest continent. In total, in 2013 au fost vandute 847.500 de masini in Europa, care include, din punctul de vedere al Toyota, 56 de piete nationale, incluzand Israel, Rusia si Turcia.