Toyota i-TRIL propune la Geneva un nou concept de mobilitate urbană, care combină ingenios caracteristicile unei motociclete cu cele ale unei mașini cu propulsie electrică.
Se apropie Salonul auto de la Geneva, înseamnă că a venit momentul pentru un nou concept de triciclu electric de la Toyota. Japonezii au deschis seria în 2013 cu i-ROAD, iar anul acesta ridică ștacheta cu i-TRIL. Cum era de așteptat, complet în linia vremurilor, noul triciclu nu dispune doar de propulsie electrică, ci și de un sistem de conducere autonomă, fără de care nu se mai poate concepe un… ăăă… concept.
Upgrade-ul merge puțin mai departe, astfel că i-TRIL câștigă un loc în interior, pentru al treilea pasager, un efort care amintește de un concept Airbus din urmă cu câțiva ani care propunea soluții de transport în picioare al pasagerilor, pentru a folosi la maximum spațiul dintr-un A380.
Ca și i-ROAD, i-TRIL dispune de tehnologia Active Lean, ceea ce înseamnă că triciclul se înclină în viraje, controlul înclinării fiind atribuit unui microprocesor care calculează unghiul în funcție de viteză, unghiul de bracaj al roților și de alți parametri. Practic, calculatorul lui i-TRIL reușește să asigure stabilitatea în orice condiții de rulare, permițând în același timp un diametru de bracaj de numai 3 metri. Mai mult, în cazul în care se circulă pe un teren înclinat, același sistem asigură verticalitatea lui i-TRIL, pentru un maximum de confort pentru cei trei ocupanți (a spus cineva confort?).