Culmea, aici se aplică altfel decât în tradiția culturală românească expresia „turcul plătește', ale cărei origini se pierd prin veacul al 18-lea. Cert este că, așa cum îl produce fabrica Renault de la Bursa, echivalentul tehnic al Daciei Duster MK3 este propus pe piața locală sub denumirea Renault Duster și ajunge să coste până la 41.800 de euro în versiunea Duster TCe 130 (motor turbo de 1,2 litri, tracțiune integrală).
Și aceasta nu este singura versiune Duster care, în Turcia, sare peste pragul de 40.000 de euro: pentru varianta cu propulsie hibridă (având puterea cotată la 145 CP, tracțiune față), acolo se cer 40.500 de euro. Să ne bucurăm? Avem motive, ținând cont că veriunile cele mai puternice ale seriei Dacia Duster sunt accesibile în România, conform configuratorului Dacia, la 25.300 de euro (versiunea TCe 130 4×4) sau 26.650 de euro (varianta HEV 140).
Ce ar mai fi de comentat pe marginea situației? Sistemul de taxe din Turcia are partea sa de contribuție la prețurile respective, făcând SUV-ul Renault să atingă prețuri la care, în România, găsești destule alternative printre mașinile germane. Dar asta nu e tot: din imaginile publicate, este greu de precizat în ce măsură diferențele de design și finisare dintre Dacia Duster de la noi și Renault Duster de la turci nu cumva schimbă nivelul calității percepute.
Acolo unde la noi vezi un X/DC, la Renault Duster vezi o inscripționare inspirată din designul categoriei off-road tradiționale. Nu ne putem pronunța cu privire la aspectul materialelor din interior (acolo, toate arată bine în imaginile producătorului, dar în realitate tind să lase o impresie mai puțin măgulitoare), deși nu este exclus să existe unele diferențe (știați, de exemplu, că Renault Duster Mk2 a avut o altă planșă de bord decât Dacia în Brazilia?). Oricum, este interesant cu managementul de la Renault pare să fi jucat „la două capete' cu desginul noii Dacia Duster: dincolo de orice detalii, stilul mașinii și interiorul (destul de) digitalizat bat dincolo de așteptările legate de o marcă eco-mainstream. Cu câteva artificii de finisare și dotare, eventual noi versiuni de motorizare, Duster ar putea fi lesne împins către atenția unei clientele semnificativ mai exigente – desigur, aici revine întrebarea „cu ce preț?'.