Hyundai a anuntat lansarea unei noi transmisii automate cu sase trepte, care integreaza si un motor electric propulsor, destinat sa echipeze viitoarele modele hibrid Hyundai, inclusiv noua Sonata.
Noutatea adusa de aceasta unitate consta in incorporarea tuturor elementelor sistemului de propulsie hibrida in ansamblul transmisiei, reducand astfel la minimum pierderile de energie si consumul de combustibil. Au fost integrate un nou grup propulsor si o noua pompa de ulei, convertizorul de cuplu fiind complet eliminat. Un amortizor de torsiune nou si un nou ambreiaj contribuie la transferul mai eficient al fluxului motor.
Avand mai putine componente, noua cutie de viteze automata cantareste 130 kg – fiind mai usoara ca versiunea anterioara – si poate transmite acelasi cuplu de 280 Nm.
Noul motor 1.0 T-GDI
Prezentata pentru prima data in cadrul Salonului Auto de la Paris, noua unitate Kappa de 1,0 litri T-GDI este un motor de inalta performanta cu cilindree redusa, care ar putea inlocui vechile propulsoare mai mari aspirate, oferind eficienta sporita si emisii scazute de CO2. Motorul de 998 cmc in trei cilindri este grefat pe cunoscutul Kappa 1,0 litri MPI, aducand diferite imbunatatiri si noi tehnologii, inclusiv injectia directa pe benzina si un turbocompresor mic, intr-o singura treapta.
Acest motor poate genera pana la 120 CP si un cuplu de 172 Nm, urmand sa completeze gama Hyundai incepand cu anul 2015, când va ajunge cel mai probabil sub capota modelelor i10 și i20.