Un nou „taur”: Lamborghini Huracan

Dupa 11 ani, Lamborghni inlocuieste Gallardo, cel mai vandut model al sau cu Huracan. Prezentam primele informatii si fotografii oficiale.

 Cu 14.022 unitati produse in aproape 11 ani, Gallardo este cel mai bine vandut Lamborghini din toate timpurile. Mai multe zvonuri anuntau ca succesorul lui Gallardo se va numi Cabrera. Insa Lamborghini a preferat sa pastreze traditia denumirii modelelor sale dupa cele ale unor tauri celebri. Astfel, succesorul lui Gallardo se numeste Huracan, dupa numele unui taur de lupta foarte agresiv al contelui spaniol de la Patilla care si-a dat ultima suflare in arena in august 1879.

Huracan ramane fidel conceptului de motor V10 aspirat de inalta turatie. Cu o cilindree de 5,2 litri, propulsorul cu injectie directa furnizeaza 610 CP la 8250 rpm si un cuplu maxim de 560 Nm la 6500 rpm. Urmare a numeroaselor critici aduse cutiei secventiale e-gear, Lamborghini a renuntat la aceasta solutie si a optat pentru o cutie cu dublu ambreiaj si sapte trepte denumita Lamborghini Doppia Frizione (LDF). Ca si la gallardo, tractiunea este integrala. Optional, Huracan dispune de directie activa si de suspensie adaptiva similara celei de la Audi R8. Trenul de rulare poate fi reglat in trei pozitii: Strada, Sport si Corsa. Discurile de frana ceramice sunt standard.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza numai 3,2 secunde, pana la 200 km/h Huracan ajunge in 9,9 secunde, iar viteza maxima este de peste 325 km/h.

Interiorul este dominat de un cockpit inovator. Un display TFT de 12,3 inci ofera toate infromatiile soferului de la turometru la navigatie si poate fi configurat la cerere.

Incepand din ianuarie 2014, Huracan va fi protagonistul a peste 130 de evenimente de prelansare in 60 de orase ale lumii, premiera mondiala urmand sa aiba loc la Geneva.

 

Adaugă un comentariu