Ceea ce face Ferrari prin exemplarele unice pe care le materializaează din când în când amintește de vremurile de aur ale caroseriilor realizate la comandă. Apogeul acestora în cazul Ferrari ține de anii 60, pe când în Italia încă activau destui carosieri particulari și producția restrânsă de mașini de stradă Ferrari era foarte apropiată tehnic de cea de mașini de competiție. Ce se poate spune acum despre Ferrari BR20?
Pentru a face niște bani din producția de automobile, poți fie să vinzi ieftin și foarte mult (filosofia Henry Ford), fie să vinzi scump și foarte puțin. În segmentul supersport, cei de la Ferrari au înțeles că plaja realistă de performanțe dinamice a domeniului auto a fost deja acoperită cu cu oferte de mai toți concurenții săi și, pentru a te demarca de aceștia, nu-ți rămâne decât să faci efortul prespus de crearea unor unicate. Acestea îi atrag pe clienții doritori de exclusivism și dă satisfacție inclusiv pe partea imaginii de marcă.
Bineînțeles, nu-i nevoie să inventezi noi motoare V12, noi cutii de viteze și noi platforme tehnice la fiecare mașină unică. Ba chiar și structura autoportantă a caroseriei poate fi preluată, dacă panourile exterioare de caroserie compun un design diferit de al mașinii standardizate de la care s-a pornit. În cazul lui Ferrari BR20, donatorul de parte tehnică a fost coupe-ul seriei GTC4Lusso, lansată în 2017.
Toutși, echipa designerului-șef Flavio Manzoni a schimbat proporțiile mașinii, intervenind discret dar determinant asupra caroseriei: la BR20, consola din spate este mai lungă cu 76 mm decât la GTC4 Lusso, iar forma mai joasă a pavilionului a implicat renunțatea la locurile din spate. Toate detaliile extarioare de stil, inclusive modelul jantelor, sunt specifice unicatului BR20.
Referitor la specificații, motorul V12 de 6,2 litri furnizează 690 CP și cuplul său maxim este de 700 Nm. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj are 7 trepte, apoi forța motrice pe care aceasta o transmite mai departe este preluată de un sistem de tracțiune integrală.