Următorul Audi R8 ar putea fi 100% electric

Era motoarelor V10 aspirate ar putea apune în 2022 pentru Audi odată cu lansarea succesorului lui R8.

În 2015, Audi a dezvăluit varianta E-tron a modelului R8 ca un prim pas către mașinile electrice de performanță și a produs-o în serie limitată. Pentru a treia generație a modelului, nemții de la Audi pregatesc ceva revoluționar.

Citește și:

Programul Rabla primește o suplimentare de buget

Toyota va rechema în service un milion de mașini

Ministrul Mediului oferă noi detalii despre noua taxă auto

BMW X2 M35i aduce cel mai puternic motor cu patru cilindri în linie al mărcii

Galerie foto BMW X5 xDrive45e: Noul hibrid plug-in al mărcii germane

 

Audi va renunța încetul cu încetul la motoarele cu combustie internă de cilindree mare ce echipează modelele lor de performanță, cum ar fi RS4, RS5. În ultimele versiuni, acestea au primit motoare V6 Turbo, lăsând drumul V8-urilor pentru cele mai potente modele din gamă, cum ar fi variantele de performanță ale lui A6, A7 si A8, precum și SUV-ul SQ7.

Audi iși propune să vândă 800.000 de autoturisme electrice până în 2025. Acesta este, desigur, răspunsul companiei la normele tot mai stricte ale emisiilor pe toate piețele, dar mai ales în Europa.

Primul Audi R8 a fost lansat în 2006 si a fost un succes, având vânzări anuale chiar și de 3.000 de unități în Europa. A doua generație, lansată în 2015 nu s-a bucurat de aceleași rezultate.

Cel mai probabil, următorul Audi R8 va fi inspirat din conceptul PB18 E-tron, prezentat la ediția din anul acesta a Concursului de Eleganță de la Pebble Beach. Conceptul dispune de trei motoare electrice, care asigură o putere combinată de 775 cai putere și are o caroserie de tip shooting brake.

Estimările inițiale ale celor de la Audi spun că modelul va face sprintul 0-100 km/h în aproximativ două secunde și că va putea depași pragul celor 300 km/h. Dacă noul R8 va duce conceptul și mai departe, sportiva electrică ar putea avea o putere de până la 1.000 CP. Sistemul quattro va fi în continuare prezent, însă într-o formă adaptată la noul sistem de propulsie.

Urmașul actualului R8 nu va mai fi înrudit cu Lamborghi Huracan, cel puțin pe partea de propulsie, acesta din urmă fiind programat pentru un update hibrid. Actualul motor V10 aspirat de pe Huracan va fi acompaniat de un motor electric pentru a putea îndeplini noile norme stricte de emisii aplicate în întreaga lume.

Actuala generație a lui Audi R8 va trece printr-un facelift în viitorul apropiat. Acesta este așteptat să includă un motor nou în gamă, care să fie un V6. Ulterior, ar putea sosi și o variantă R8 GT în această gamă.

Adaugă un comentariu