Vânzările auto în China au scăzut cu 43,3% în martie

Vânzările auto în China au scăzut cu 43,3% în martie, pe fondul restricţiilor adoptate pentru limitarea pandemiei de coronavirus (Covid-19).

A fost a 21-a lună de scădere consecutivă, dar mai puţin accentuată decât cea din februarie, de 79%, când au fost închise multe fabrici auto.

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume au scăzut în martie la 1,43 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019.
De asemenea, CAAM se aşteaptă ca în primul semestru din 2020 livrările să scadă cu peste 10%, iar pe ansamblul acestui an declinul va fi de aproximativ 5%.

Livrările de automobile electrice şi hibride – cu excepţia celor produse de grupul american Tesla Inc – au scăzut pentru a noua lună consecutiv, la 53.000 unităţi, a informat CAAM.

Autorităţile locale încearcă să redreseze vânzările, oraşele puternic dependente de producţia auto, cum ar fi Guangzhou (în sudul ţării – unde producătorii auto niponi Toyota, Honda şi Nissan au societăţi mixte împreună cu partenerii chinezi) şi Ningbo, acordând subvenţii. Grupul chinez Geely şi Mercedes-Benz au anunţat recent că vor investi fiecare 2,7 miliarde de yuani (388,8 milioane de dolari) într-o societate mixtă cu sediul în oraşul chinez Ningbo pentru a construi „maşini electrice premium şi inteligente” sub brandul Smart.

Sursa: agerpres.ro

Adaugă un comentariu