Augusto Farfus (Brazilia) a revenit pe primul loc al podiumului: pilotul BMW Team RBM a reuşit o cursă perfectă la Oschersleben (Germania) şi a câştigat cea de-a opta etapă din această stagiune DTM, încheind cu un avans de 6,298 secunde în faţa lui Mike Rockenfeller (Germania, Audi). În vârstă de 30 de ani, pilotul brazilian a pus bazele victoriei la start, când a reuşit o plecare foarte bună de pe locul al doilea al grilei şi l-a depăşit pe Jamie Green (Marea Britanie, Audi), astfel că a preluat conducerea la intrarea în primul viraj. A fost cea de-a 57-a victorie pentru BMW Motorsport în DTM şi cea de-a 49-a pentru BMW M3. Acesta a fost cel de-al treilea succes pentru Farfus în celebrul campionat de turisme şi cel de-al doilea în acest sezon.
În clasamentul piloţilor, Farfus a urcat pe locul al doilea, cu un total de 91 de puncte după al treilea podium consecutiv. Acum, el a rămas singurul pilot care matematic mai are şanse de a-l depăşi pe liderul campionatului Rockenfeller (124p). BMW a reuşit să-şi păstreze primul loc în clasamentul constructorilor, cu 276 de puncte, în faţa Audi (267p) şi Mercedes-Benz (237p).
A fost o cursă plină de evenimente pentru ceilalţi piloţi BMW, în special pentru campionul en-titre Bruno Spengler (Canada). Pilotul BMW Team Schnitzer a reuşit un start remarcabil de pe locul al şaselea ocupat pe grilă, recuperând imediat trei locuri. Totuşi, canadianul nu a reuşit să se menţină cu al său BMW Bank M3 DTM în ritmul liderilor de-a lungul cursei – el a fost obligat să abandoneze cu 11 tururi înainte de sosire ca urmare a unei coliziuni cu Robert Wickens (Canada, Mercedes).
Al optulea pe grilă, Martin Tomczyk (Germania) a fost penalizat cu „drive-through” pentru start anticipat, astfel că pilotul BMW Team RMG a fost retrogradat mult în pluton. Tomczyk, aflat la comenzile BMW M Performance Parts M3 DTM, a abandonat cu puţin înainte de sosire din cauza problemelor tehnice.
Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM), Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM), Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM), Joey Hand (SUA, BMW M3 DTM) şi Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) au ratat şi ei clasarea în puncte, încheind pe locurile al 12-lea, al 13-lea, al 15-lea, al 16-lea, respectiv al 19-lea. Aceasta chiar dacă Hand a stabilit cel mai rapid tur al cursei, fiind cronometrat în 1:21,255 în turul 14.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „După o cursă foarte intensă, aceasta este o performanţă excelentă pentru Augusto Farfus şi BMW Team RBM. Este un sentiment deosebit să avem din nou unul dintre piloţii noştri pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Aceasta a fost cea de-a treia clasare consecutivă pe podium pentru Augusto şi cea de-a doua victorie a sa din acest sezon. Foarte impresionant. În spatele său, cursa a fost extrem de disputată uneori. Date fiind poziţiile noastre pe grilă, ar fi trebuit să avem încă una-două maşini în puncte. Acum vom analiza acest lucru în detaliu. Pentru moment, sărbătorim cel de-al treilea succes din acest an, mulţumită lui Augusto şi BMW Team RBM.”
Clasamentele DTM după etapa 8/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Mike Rockenfeller 124p; 2. Augusto Farfus 91p; 3. Christian Vietoris 71p; 4. Robert Wickens 70p; 5. Bruno Spengler 67p; 6. Gary Paffett 65p; 7. Mattias Ekström 44p; 8. Marco Wittmann 39p; 9. Jamie Green 35p; 10. Dirk Werner 26p; 11. Joey Hand 26p; 11. Adrien Tambay 22p; 13. Timo Scheider 22p; 14. Daniel Juncadella 20p; 15. Timo Glock 15p; 16. Filipe Albuquerque 12p; 17. Martin Tomczyk 10p; 18. Roberto Merhi 8p; 19. Miguel Molina 8p; 20. Edoardo Mortara 3p; 21. Pascal Wehrlein 3p; 22. Andy Priaulx 2p.
Clasamentul echipelor
1. STIHL / AMG Mercedes 141p; 2. Audi Sport Team Phoenix 132p; 3. BMW Team RBM 117p; 4. BMW Team Schnitzer 93p; 5. Audi Sport Team Abt Sportsline 79p; 6. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 73p; 7. BMW Team MTEK 54p; 8. Audi Sport Team Abt 44p; 9. stern / AMG Mercedes 23p; 10. Audi Sport Team Rosberg 15p; 11. BMW Team RMG 12p.
Clasamentul constructorilor
1. BMW 276p; 2. Audi 267p; 3. Mercedes-Benz 237p.
Calendar 2013:
5 mai – Hockenheim (Germania); 19 mai – Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie – Spielberg (Austria); 16 iunie – Lausitzring (Germania); 14 iulie – Norisring (Germania); 4 august – Moscova (Rusia); 18 august – Nürburgring (Germania); 15 septembrie – Oschersleben (Germania); 29 septembrie – Zandvoort (Olanda); 20 octombrie – Hockenheim (Germania).