Ford va continua strategia One Ford și pentru viitorul Focus, ceea ce înseamnă că acesta va fi o mașină comercializată pe întreg mapamondul. De aceea, Ford are în plan dezvoltarea mai multor versiuni, astfel că am putea vedea pentru prima dată în gamă o versiune coupé cu două portiere.
Noua platformă modulabilă va fi utilizată de la modelul cu două portiere până la Kuga, astfel încât reducerea masei va fi o prioritate. Este de așteptat ca viitorul Focus să fie mai ușor cu circa 50 kg. De asemenea, spațiul interior va fi mai generos, în special pentru pasagerii de pe bancheta spate.
Deja cunoscuta grilă hexagonală, asemănată deseori cu cea de la Aston Martin, va fi în continuare utilizată și va deveni la fel de importantă precum cea de la Audi pentru imaginea Ford.
Similar cu programele de la Astra și Golf, din 2018, viitorul Focus va fi disponibil opțional cu tracțiune integrală. Față de versiunea electrică ce va utiliza baterii din noua generație, Ford va dezvolta o versiune complet nouă pentru a rivaliza direct cu Prius. Aceasta este prevăzută să apară în 2019, va avea un motor electric puternic și o versiune foarte economică a motorului 1.0 EcoBoost, care va dezvolta 150 CP.
Motorizările convenționale vor avea puteri mai mari, dar vor fi și mai eficiente. În acest moment se află în dezvoltare un nou motor cu trei cilindri, de 1,5 litri, care va înlocui actualul 1.6 aspirat. În vârful gamei se va afla recent lansatul Focus RS, cu o putere de peste 320 CP. Acesta va concura direct cu Golf R și Astra OPC. Ca răspuns pentru versiunea Golf Alltrack, Ford are în plan să lanseze o versiune similară, care va purta numele de Focus Turnier X-Road.
Sursa foto | ©Larson