Producătorul danez Zenvo a atacat domeniul auto la vârf, în segmentul supersportivelor. Asta a fost în 2009, la momentul apariției lui Zenvo ST1. Cu acest model nu s-a întâmplat nimic deosebit, dar asta nu i-a descurajat pe urmașii lui Eric cel Roșu: ei tocmai au lansat în cadrul select al evenimentului Monterey Car Week hipercar-ul Zenvo Aurora, în versiunile numite Tur și Agil.
Porducătorul susține că este vorba despre o nouă eră în istoria sa și că Zenvo Aurora, cel mai ușor și mai puternic automobil pe care l-a produs până acum, este dedicat fără nicio umbră de compromis plăcerii de a conduce. De altfel, denumirea Aurora a fost inspirată de fenomenul aurorei boreale, acele lumini care se joacă uneori pe cerul nordic în întunericul nopții polare.
Pentru Aurora, cei de la Zenvo au proiectat de la zero o structură modulară de tip monococă pe care u numit-o ZM1. Cât despre personalizarea modelelor Aurora, după cum am bănuit, Zenvo Aurora Agil pune accentul pe sportivitate și performanță, în timp ce Zenvo Aurora Tur insistă pe eleganță și condiții de călătorie compatibile cu o utilizare rutieră în manieră GT. Designul poartă o amprentă daneză evidentă, fiind inspirat chiar de filosofia conturării „spațiului negativ' pe care lucrează Ame Jacobsen.
„Proiectul Aurora poate fi cel mai bine descris ca un echilibru de extreme', a explicat președintele consiliului de administrație și directorul comercial Jens Sverdrup. „De-a lungul fazelor de dezvoltare, s-a lucrat fără a fi urmărite specificații sau performanțe anume, deoarece acest lucru poate distrage de la urmărirea ideii inițiale. Proiectul a fost abordat într-un mod foarte danez, ceea ce înseamnă că fiecare parte a fost atent tratată în ideea în care știam cum vrem să fie percepută la final mașina. Rezultatul acestei strădanii constă din două variante care se completează reciproc, oferind experiențe de condus unice și, abia în plan secund, un nivel incredibil al performanțelor.'
Automobilele Zenvo Aurora sunt dotate cu motorizări V12 de 6,6 litri cu patru turbocompresoare. Proiectul acestora a fost dezvoltat de MAHLE Powertrain. Producând 1250 CP la 9.800 rpm, propulsorul are un unghi de 90 de grade între cele două bancuri de cilindri. Motoarele electrice integrate contribuie, în funcție de configurația sistemului de propulsie, cu până la 600 CP.
În cazul variantlor Zenvo Aurora Agil, tracțiunea este numai pe roțile din spate și contribuția singurului motorul electric se rezumă la 200 CP. Zenvo Aurora Tur are tracțiune integral (opțională pentru Agil) include încă două motoare electrice amplasate la roțile din față, puterea maximă cu care este creditat sistemul său de propulsie ajungând la 1850 CP. Zenvo Aurora Agil cântărește mai puțin de 1300 kg, în timp ce masa lui Zenvo Aurora Tur ajunge la 1450 kg. Viteza maximă pe care ar trebui să o atingă Aurora Tur este de 450 km/h.
Producția celor două variante Zenvo Aurora va demara în 2025 la atelierele din Præstø, Danemarca. Asamblarea se va desfășura în regim manual.