Noul Volkswagen Golf R propune un nou design sportiv, pornind de la formele lui Golf VI. Elementele sportive pot fi observate in partea frontala, in cazul spoilerului, si in spate, unde central se regaseste evacuarea dubla si eleronul haionului. In plus, pot fi observate si pragurile sport, dar si jantele sport.
La interior, regasim scaune sport cu tetiere marcare R, pedale si schimbator sport. Sigla R mai poate fi regasita si pe volan.
Motorul care anima Golful R este un 2 litri TSI care dezvolta 270 CP/6.000 rpm (136,6 CP/litru) si care inlocuieste propulsorul V6 de 3,2 litri al predecesorului Golf R32. In comparatie cu Golf R32, noul Golf R consuma in medie cu 2,2 litri mai putin – 8,5 litri la 100 km. In plus, odata cu adoptarea noului motor 2.0 TSI emisiile de CO2 au fost reduse de la 255 la 199 g/km. Golf R DSG emite si mai putin, 195 g CO2/km.
Propulsorul TSI cantareste 152 kg si dispune de cilindri si bloc tratate special. Transmisia standard disponibila pentru noul Golf R este manuala cu sase trepte. Optional, se poate achizitiona transmisa DSG cu sase trepte.
Noul VW Golf R ajunge la 100 km/h in 5,7 secunde cu cutia de viteze manuala si in 5,5 secunde cu transmisia DSG.
Standard, Golf R beneficiaza de tractiune integrala 4Motion de ultima generatie care poate dispune diferit si continuu cuplul catre ambele punti, indiferent de viteza rotilor celor doua axe. In conditii deosebite, puntea spate poate primi 100% din cuplu.
Noul VW Golf R dispune de serie de faruri bi-xenon, lumini pentru zi cu tehnologie LED, stopuri LED, ESP, climatronic, radio CD cu MP3 etc.
Optional, este disponibil si sistemul DSS, care adapteaza permanent suspensia la situatiile din trafic, si care dispune de trei setari: Sport, Normal si Comfort.