La standul mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale, din cadrul Expoziţiei Techno Classica 2014 din Essen (26 – 30 martie 2014), subiectul central este transportul de persoane. De peste 60 de ani, VW Bus oferă posibilitatea de a transporta până la nouă persoane, fie ca shuttle pentru transferul de la aeroport sau de la gară la hotel, fie ca microbuz pentru excursii şi concedii, sau ca mijloc de transport premium, cu şofer, pentru întreprinzători şi manageri. Cele cinci generaţii ale modelului VW Bus prezintă diferitele cerinţe şi posibilităţi ale vremurilor lor.
„Conduc un bus!’ Pentru cei mai mulţi, la auzul acestei afirmaţii, ochii minţii proiectează imaginea unui VW Bus. Nicio altă maşină nu este atât de strâns legată de denumirea unui întreg segment auto, ca modelul mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale: VW Bus, cunoscut şi ca Transporter sau Bulli. Cine conduce un Bus, conduce un Bulli, adică un VW Bus – de peste 60 de ani. Şi este evident: a conduce un Bus are o strânsă legătură cu universul maşinilor clasice. Şi ambele aspecte au multe de-a face cu originalitatea.
Condusul busului din Saxonia inferioară îşi are originile în anii 50. În acea perioadă, călătoria cu busul este în Germania o alternativă populară la a-şi petrece concediul pe balcon. Călătorii exclusive şi excursii de weekend erau pe atunci oferite de companiile de transport care, alături de autocare mari, dispuneau în parcul auto şi de microbuze cu nouă locuri, mici dar bine echipate. Modelul preferat era Samba, acea maşină care a atras atenţia cu cele până la 23 de geamuri ale sale şi plafonul său mare, pliant şi glisant. Şi deşi nu a avut un succesor direct, Samba este încă şi astăzi simbolul iconic al gamei Transporter şi personificarea lui Bulli.
Abia la finalul celei de-a doua generații de Bus, apare un model special care reia ideea călătoriilor confortabile. Aşa-numitul „Silberfisch’ (peştele argintiu) este disponibil timp de un an bun, cu scaune din velur albastru, un plafon glisant din oţel, de mari dimensiuni, în spate şi cu bandou decorativ lateral. Abia la a treia generaţie creşte numărul derivatelor bine echipate. În aceste condiţii, în anii 80 ia naştere, printre altele, Caravelle, modelul care serveşte exclusiv transportului de persoane. Şi mai ia naştere încă o idee: shuttle-ul exclusiv. Introducând Caravelle Carat, Volkswagen prezintă primul Bus perfect pentru a fi condus de un şofer. Acest concept îşi găseşte deplina implementare pentru prima dată sub forma modelului Caravelle Futura, la cea de-a patra generație a acestui microbuz. Este un automobil de conferinţe şi totodată o limuzină pentru călătorii şi un deschizător de drumuri pentru Business. Acest Bus, destinat a fi condus de un şofer, pentru managementul superior, oferă, cu coloritul specific perioadei, tot ceea ce se poate şi trebuie să se găsească într-un birou pe roţi. Se găseşte într-o permanentă evoluţie, care continuă şi la a cincea generaţie.