VW Caddy este ideal dacă ai o afacere aflată la început de drum și vrei un automobil polivalent, care să te ajute la transportul materialelor, dar și în călătoriile de vacanță cu familia sau prietenii.
Pragmaticii, dacă ar fi puși să aleagă între o mașină de familie și una de transport pentru firmă, o vor alege întotdeauna pe cea care produce bani, nu pe cea care cheltuie bani. Din fericire, alegerea nu trebuie să fie neapărat una dramatică: segmentul vehiculelor polivalente s-a dezvoltat exact pentru aceia care doresc tot ce e mai bun din cele două lumi. Iar dacă la început conceptul a fost cel al unui vehicul comercial ieftin și fără pretenții, în timp, latura de lifestyle a devenit dominantă. Acum, oamenii de afaceri aflați la început de drum au la dispoziție mașini de familie confortabile, sigure și cu dotări de top, care oferă în același timp capacități de transport impresionante pentru nevoile companiei.
Un exemplu perfect în acest sens este VW Caddy. Sosit în 1982 în Europa de pe continentul american, era în fapt un Golf Mk.I cu benă. A doua generație (1995-2004) a fost și mai spartană, fiind derivată din SEAT Ibiza. Abia de la a treia generație a început transformarea lui Caddy în modelul de pasageri pe care îl cunoaștem acum, cu dotări de confort, siguranță și sisteme de asistență demne de clasa compactă. Nici nu e de mirare, Caddy partajează acum tehnologie cu VW Golf și VW Touran, fiind semnificativ mai generos dimensionat.
Ca mașină de transport pentru companie, capacitățile lui VW Caddy sunt impresionante. Nu mai puțin de 3 mc (3.030 de litri mai exact) de mărfuri pot fi transportate, cu o sarcină maximă de 788 kg, chiar și când este aleasă versiunea cu ampatament normal. Pentru versiunile lungi Maxi, aceste valori ajung la 3.880 de litri, respectiv 806 kg. Ușile culisante din spate sunt extrem de practice, indiferent de rolul pe care îl îndeplinește mașina la un moment dat.
Când săptămâna de lucru s-a sfârșit, cinci prieteni își pot lua bagajele (fără restricții aici, 750 de litri încap fără probleme în portbagaj) și pleca la munte sau la mare, în condiții perfecte de confort și siguranță. Versatilitatea este impresionantă, conceptul de scaune fiind foarte bine studiat. Caddy e disponibil chiar și în configurație cu șapte locuri.
În privința echipamentelor opționale, numai bugetul poate limita posibilitățile de configurare. Faruri bi-xenon, tempomat adaptiv, sisteme multimedia conectate și sisteme avansate de asistență – toate pot fi configurate pentru a transforma Caddy într-un automobil de familie perfect.
Citește și:
De ce s-a prabusit podul Morandi de la Genova?
Logan Stepway, dezvelit oficial în Rusia
Germanii nu mai cumpără diesel. Ce se întâmplă cu mașinile?
ANAF vinde super mașini și în August! Cât costă un supercar la ANAF?
Noi informații despre viitoarea taxa auto: Cum te afectează?
Exact calitățile de familist ale lui Caddy am dorit să le punem la încercare, și pentru asta am hotărât să plecăm în team building la munte alături de colegele de la revista Unica. Împreună cu fotograful, cinci persoane am împărțit habitaclul generos al lui Caddy, fără să simțim că ar fi fost cineva în plus.
O calitate esențială a lui VW Caddy este insonorizarea foarte bună a interiorului, fapt ce ne-a permis să condimentăm drumul cu glume mai mult sau mai puțin reușite. Trecerea peste denivelări se face relaxat, chiar dacă cele mai îndărătnice sunt simțite o idee mai aspru de către pasagerii din spate. În ceea ce privește ținuta de drum, Caddy nu dă emoții nici chiar celor mai puțin experimentați, cu o direcție ușoară, dar precisă și un comportament în viraje fără reproș.
Nu v-am spus, dar am avut la dispoziție numai 102 CP. Aceștia sunt însă foarte hotărâți, fiind bine puși în valoare de cutia cu dublu ambreiaj (DSG, 6 trepte): în niciun moment nu am simțit că ar fi insuficienți.
Verdict
VW Caddy știe să muncească, atunci când e de muncă, dar știe să se și distreze. Chiar și motorizarea diesel de 102 CP este suficientă pentru performanțe dinamice decente. Cutia DSG ajută foarte mult în acest caz.