Îi urăm bun venit noului VW Multivan. Chiar dacă VW T6.1 arată aproape la fel ca înainte, acesta vine pregătit cu cele mai noi tehnologii.
Mult mai bine conectat! Nu, nu vorbim de transportul public, ci de modernizările tehnice aduse lui VW Multivan T6. Cele șase generații ale lui „Bulli’ includ gama de modele Transporter, Caravelle, Multivan și California. Acestea s-au vândut în mai mult de 12 milioane de exemplare pe plan mondial.
Faceliftul ultimei generații a fost prezentat odată cu noul Multivan și include schimbări semnificative pentru ca legendarul Bulli să rămână relevant și în viitor. Deci, ce aduce diferit Bulli T6.1? Mai presus de toate, șoferul poate introduce o cartelă SIM în bordul mașinii. Astfel, aplicațiile și serviciile online devin disponibile. Noul model dispune și de un sistem de navigație care oferă informații în timp real, asemenea aplicațiilor Waze și Google Maps.
Comenzile vocale pot fi activate prin expresia Hei, Bulli!’, într-un mod similar cu unitatea media MBUX întâlnită la Mercedes-Benz. Bulli T6.1 suportă și Android Auto, iar Apple CarPlay poate funcționa chiar și fără ajutorul unui cablu de conectare. De asemenea, există un spațiu de depozitare care permite încărcarea wireless a telefoanelor compatibile. În ansamblu, echipările superioare renunță la instrumentarul analog în favoarea unuia digital cu o diagonală de 26 de centimetri, iar unitatea media (infotainment MIB3) poate fi configurată alături de afișaje touch cu diagonale de până la 23,4 centimetri.
Acum, călătoria a devenit și mai sigură, mulțumită sistemelor avansate de siguranță. Pachetul tehnologic include asistentul la vânt lateral, care funcționează grație noului sistem de direcție electromecanic. Acesta permite intervenția activă în comanda direcției și este completat de sistemul activ de menținere a benzii de circulație. De asemenea, noul Multivan include și sistemul Trailer Assist, care permite manevrarea mai ușoară a unei remorci. Sistemul funcționează cu ajutorul direcției și al camerelor pentru marșarier, care detectează unghiul de articulare al remorcii.
În echiparea de bază, VW Multivan T6.1 este echipat cu motorul diesel 2.0 TDI cu 90 CP, cu 6 CP mai mult decât versiunea anterioară. Mai sus în gamă se află unitatea cu 110 CP, care înlocuiește motoarele cu 102, respectiv 114 CP. Propulsoarele 2.0 TDI cu 150 CP și 199 CP sunt preluate de la T6 și pot fi cuplate la o transmisie DSG (opțională pe 2.0 TDI cu 150 CP și standard pentru motorul cu 199 CP), în timp ce sistemul de tracțiune integrală 4Motion este opțional.
O versiune 100% electrică va fi oferită în baza unui parteneriat cu tunerul ABT Sportsline. În cazul acesteia, puterea maximă oferită este de 112 CP, iar clienții vor putea alege între un acumulator cu o capacitate de 38,8 kWh și unul de 77,6 kWh, acesta din urmă fiind capabil să ofere o autonomie maximă de peste 400 de kilometri (conform ciclului de testare NEDC).