VW Passat Alltrack 2.0 TDI vs Volvo XC70 Cross Country D5

SUV-urile sunt copiii rasfatati ai crizei auto. Si cu toate acestea, nu toata lumea are nevoie de un SUV. Spatiul interior, spre exemplu, este mult mai convenabil intr-un break de clasa medie. Iar daca vi se face des pofta de escapade pe drumurile neamenajate ale patriei, exista pe piata break-uri competente in acest domeniu, cu tractiune integrala si garda la sol inaltata. Grupul VW are o experienta bogata in acest domeniu, cu modele ca Audi A6 Allroad (din 1999), Audi A4 Allroad (2009) sau Skoda Octavia Scout (2006). Ultimul sosit in acest segment este versiunea „intarita a lui VW Passat, botezata sugestiv Passat Alltrack. Astazi testam motorizarea diesel de varf a cataratorului din Wolfsburg (2.0 TDI/170 CP), de data aceasta in compania lui Volvo XC70 cu motorizarea D5 (2,4 litri/215 CP). Cine va castiga batalia: veteranul segmentului premium sau aspirantul la titlul nobiliar?

CE OFERA

Dieselul de 170 CP al lui Passat Alltrack este disponibil exclusiv cu sistemul de tractiune integrala 4Motion si cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG. De cealalta parte, Volvo XC70 poate fi echipat, la motorizarea de varf D5, atat cu cutie de viteze manuala, cat si automata Geartronic, ambele cu sase rapoarte, dar pentru testul nostru am ales cutia automata. Ca si la Passat Alltrack, sistemul de tractiune integrala este standard. Cu o lungime de 4,84 metri, Volvo XC70 este cu sapte centimetri mai lung decat VW Passat Alltrack, fiind avantajat si de ampatamentul superior, cu peste 10 cm. Cu toate acestea, suedezul nu impresioneaza prin oferta de spatiu interior. Pe locurile din spate se sta comod, dar VW ofera ceva mai mult loc la genunchi, in timp ce volumul pentru bagaje este net superior in cazul modelului german. Acesta este i­nsa depasit la modularitate de XC70, care ofera o rabatare 35:30:35 a spatarului banchetei si o podea perfect plana a portbagajului. La Passat, pentru un rezultat similar, trebuie scoasa tetiera si rabatata perna banchetei, iar bancheta se rabate asimetric, 40:60. Manevra se poate efectua, insa, direct din portbagaj, prin actionarea parghiilor dedicate.

Pozitia la volan este ceva mai inaltata in Volvo, in timp ce Passat pastreaza caracteristicile modelului de oras. Scaunele standard sunt foarte comode la acesta, oferind si o sustinere laterala adecvata. XC70 ramane fidel stilului american, cu fotolii generos dimensionate, dar fara o sustinere laterala foarte buna. In ceea ce priveste dotarile, ambele modele ofera configuratii decente, chiar daca la Volvo diferenta de pret in plus, de peste 13.000 de euro, ar fi putut sa fie mai bine valorificata.

CUM SE CONDUC

Passat este privit ca o masina cu aptitudini rutiere de top, iar varul sau, Alltrack, nu se abate prea mult de la reteta de succes. Tinuta de drum in viraje este sigura, inclinarea caroseriei fiind moderata. Trenul de rulare adaptiv DCC (955 de euro) se descurca admirabil, atat pe carosabil deteriorat sau in afara carosabilului, cat si pe serpentinele abordate in forta. Motorului vivace nu-i lipseste apetitul, dupa cum nici trenului de rulare nu-i lipseste agilitatea, impreuna facand din Passat Alltrack o masina foarte placuta la condus. Si, mai mult, Passat Alltrack se dovedeste un cruiser veritabil, fiind foarte silentios si confortabil la rularea cu viteze de autostrada, fiind excelent pentru parcurgerea distantelor mari. Garda la sol de 165 mm nu promite prea multa libertate in afara carosabilului, dar in realitate modelul german se dovedeste neasteptat de competent. Programul off-road modifica raspunsul la pedala de acceleratie si are functie de asistenta la coborarea pantelor, rezolvand multe dintre problemele deplasarii in teren accidentat.

De cealalta parte, XC70 pare mai degraba challengerul comparativului. Tinuta sa de drum nu este atat de buna ca a lui Passat Alltrack, caroseria se inclina greoaie in viraje, chiar si pe modul Sport al suspensiei adaptive (1.765 de euro), iar directia este molatica si cu un feedback firav. Motorul de 2,4 litri, cu cinci cilindri, trage viguros si asigura performante dinamice superioare celor de la Passat Alltrack, dar este ceva mai zgomotos si mai gurmand. Volvo are totusi un avantaj considerabil la rularea in teren accidentat, datorita garzii la sol considerabile, de 21 cm. XC70 foloseste aceeasi platforma ca si XC60, ceea ce ii permite sa combine excelenta oferta de spatiu interior cu abilitatile in off-road ale unui SUV. Si Volvo se foloseste de serviciile trenului de rulare adaptiv pentru optimizarea comportamentului rutier sau in off-road, oferind, de asemenea, un program de asistenta la coborarea pantelor.

CAT COSTA

Cu un pret de baza de 34.034 de euro, VW Passat Alltrack nu este deloc ieftin, dar pare un adevarat chilipir cand este comparat cu Volvo XC70. Acesta isi arata pretentiile premium printr-o politica de preturi foarte indrazneata. Diferenta de 13.000 de euro la preturile de baza creste la peste 18.500 de euro dupa configurarea catorva optionale. Iar cumparatorul unui XC70 isi va putea etala exclusivismul nu doar la achizitie, ci ori de cate ori trece pe la pompa de alimentare sau trebuie sa plateasca asigurari si taxe pentru masina sa.

Adaugă un comentariu