Uniunea Europeană a stabilit noi ținte de emisii CO2 pentru anul 2020. Producătorii de autoturisme trebuie să obțină un nivel mediu de 95 de grame pe kilometru, raportat la întreaga gamă comercializată. În aceste condiții, prețurile autoturismelor noi vor exploda.
Citește și…
Dacia se pregătește să lanseze mașina electrică pentru toate buzunarele
Cod Rutier 2019. Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan
Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și care este termenul-limită
Toyota Guardian este sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident
Tinerii din medii defavorizate pot urma gratuit școala de șoferi
Lamborghini Huracán EVO: Nu e doar un simplu facelift
Producție record pentru Duster: 2018 a fost un an bun pentru Uzina Dacia de la Mioveni
Găsite într-o hală din Bulgaria: 11 BMW Seria 5 E34 cu zero kilometri
Aceste ținte sunt deosebit de greu de atins, ținând cont că și modelele de dimensiuni mari (Audi Q7, Volkswagen Touareg, etc) trebuie să se apropie cât mai mult de acest prag.
Grupul Volkswagen este de părere că aceste schimbări necesită un cost mult mai ridicat al componentelor. Acesta va avea un impact direct în costul final al autoturismelor noi.
Însă, cel mai mare impact al costurilor va fi resimțit la autoturismele ieftine, ce vor trebui dotate cu mai multe sisteme de siguranță.
Chiar dacă Volkswagen se pregătește să introducă tot mai multe modele electrice în ofertă, acestea nu se vând atât de bine, datorită lipsei stațiilor de încărcare într-un număr suficient. Grupul nemțesc a vândut aproximativ 100.000 de autoturisme plug-in și electrice în 2018, ceea ce reprezintă doar 1% din total.
Chiar dacă tensiunile cauzate de Brexit și de situația incertă a comerțului din China au scăzut vânzările de autoturisme noi, Grupul Volkswagen își pune speranțele în noile modele lansate: Volkswagen T-Cross, Seat Tarraco și noua generație a lui Audi Q3.