ZF dezvoltă și produce tehnologii pentru mobilitatea viitorului. Compania stabilește ritmul pe dinamica piață a e-mobilității și acum își extinde rolul de lider în tehnologie și inovație. O dovedesc cele 2 milioane de motoare electrice produse, furnizate producătorilor de e-automobile – de la unități hibride, până la autoturisme complet electrice sau unități centrale electrice pentru vehiculele comerciale. Cele două milioane de unități produse contribuie, astfel, semnificativ la reducerea emisiilor de CO2.
„Această aniversare, la nivel de producție a motoarelor electrice, este rezultatul deciziilor antreprenoriale asumate pe termen lung și al spiritului nostru ingineresc mereu inovator.', spune Stephan von Schuckmann, membru al Consiliului de Administrație al ZF, responsabil pentru tehnologia electrificată a grupului motopropulsor.
Compania ZF a fost, încă din 2008, prima la scară mare din Europa care a furnizat un motor electric pentru un sistem mild hybrid premium. În timp, ZF nu numai că și-a extins portofoliul de produse cu ajutorul inovațiilor tehnologice, dar a și susținut puternic tendința de electrificare a autoturismelor.
Compania a decis deja cu ani în urmă să implementeze propria tehnologie în ceea ce privește bobinarea concentrată a rotorului, utilizată acum pentru motoarele electrice, în aplicațiile hibride. După 2015, când cererea de mobilitate pur electrică a început să devină tot mai mare, compania a pus accentul pe dezvoltarea unei noi tehnologii: bobinarea de tip ac de păr', ce permite ca firele să fie bobinate mai strâns împreună, lucru ce ajută la creșterea puterii, vitezei și cuplului, ocupând același spațiu
Motoarele electrice ZF acoperă o gamă largă de aplicații, de la sistemele mild hybrid și hybrid plug-in la sisteme de propulsie pur electrice pentru autoturisme și vehicule comerciale. Plaja de performanțe se întinde de la 50 kW la 550 kW, cu un cuplu de la 75 Nm la 1.500 Nm.
Pentru a ține pasul cu creșterea globală a producției de vehicule electrice, ZF și-a extins continuu capacitatea de producție pentru motoarele electrice la fabrica principală din Schweinfurt, Germania. În plus, în ultimii ani, compania a pus în funcțiune linii mari de producție la Pancevo (Serbia) și Shenyang (China). Compania construiește și o altă fabrică, în America de Nord, care va fi funcțională în 2023.
Aceasta a fost prezentată recent la Friedrichshafen (Germania) și are câteva caracteristici esențiale: o excelentă densitate a puterii și eficiență energetică în sistemul integrat e-motor, electronică de putere, transmisie și software; o flexibilitate maximă datorită conceptului modular optimizat cu trei configurații de bază și un design compact ce permite utilizarea materialelor pentru economisirea resurselor. Astfel, ZF demonstrează leadership tehnologic prin inovații de produs.
Noua generație de e-drive ZF va fi disponibilă pe piață, ca sistem complet, începând cu 2025; ZF va aduce mai devreme componente individuale în producția de serie.
Dacă aceste două milioane de motoare electrice produse de ZF vor înlocui motoarele convenționale, cu combustie, se estimează o economie de 45 de milioane de tone de dioxid de carbon pe o durată medie de viață a autoturismelor de 15 ani. Altfel spus, un parc eolian de 80 de turbine ar trebui să fie în rețea timp de 25 de ani pentru a atinge același potențial de economisire, folosind surse regenerabile de energie.