308 NUME VECHI, MAȘINĂ NOUĂ

 

A trecut ceva vreme de la lansarea internațională a noii generații Peugeot 308. Pe Riviera franceză am testat toate versiunile de motorizare, dar timpul scurt nu ne-a permis să aprofundăm fiecare model în parte. Acum a venit rândul versiunii PHEV să fie testată în România.

 

 

CU TOȚII ȘTIM NUMĂRUL: 308. Când francezii au venit pe piață cu noua versiune, ne-am dat seama că din modelul vechi doar cifrele au rămas neschimbate, restul este o mașină complet nouă. Noua generație ni se prezintă ca o mașină sportivă, atrăgătoare și parcă făcută pentru noua generație iPhone, cu un sistem multimedia modern, numeroase camere și sisteme de asistență moderne.

Construit  pe aceeași platformă EMP2 a grupului Stellantis precum frații de concern Citroën C4, DS 4 și Opel Astra, lungimea noului 308 este cu zece centimetri mai mare decât a vechiului model. Însă spațiul interior nu am putea spune că este cel mai bun din clasa sa.  Francezii sunt foarte mândri de iCockpitul lor, așa că vom găsi pe noul 308 aceeași combinație de volan mic și instrumentarul digital cu efecte 3D pe care îl privești pe deasupra volanului. Dar punctul culminant sunt cele două ecrane tactile de lângă el, cel de sus cu o grafică grozavă, dar care are unele întârzieri în utilizare, și cel de jos, pe care îți poți seta tot felul de scurtături pentru a te ajuta la o accesare mai rapidă a funcțiilor preferate. Dar despre toate aceste lucruri și multe altele am mai discutat în articole anterioare pe larg.

308 vine cu două variante de plug-in. Combinația dintre un motor pe benzină de 1,6 litri cu 150 sau 180 CP, un motor electric de 110 CP pe puntea față și o baterie de 12,4 kWh sub bancheta din spate pentru o autonomie electrică declarată de până la 60 de kilometri. În testul nostru am avut varianta de 180 CP. Primul lucru pe care îl putem spune este că patru cilindri sună mai bine decât trei cilindri, iar reprizele sunt mai bune. Greutatea de doar 1600 kg îl face pe acest electric cu jumătate de normă să fie destul de ușor pentru un vehicul plug-in, iar poziționarea bateriei între cele două punți duce la o stabilitate foarte bună pe șosea, chiar și în virajele abordate cu viteză ridicată.

Autonomia electrică de 60 km poate fi atinsă doar în oraș și în condiții de temperatură ideale, altfel ar cam trebui să vă așteptați la o distanță de 48 km în regim exclusiv electric. Însă nu vă faceți griji, motorul pe benzină va fi unul care ține cu buzunarul, pentru că are un consum destul de bun. În testul nostru, după 1000 km parcurși, consumul mediu a fost de 5,6 l/100 km după ce bateria a fost consumată.

 

 

Însă atunci când îți cumperi un model PHEV trebuie să îl folosești corect și să îl încarci, preferabil peste noapte. Standard mașina vine cu un încărcător monofazat de 3,7 kWh cu care poți face o încărcare completă la o priză domestică de 8 A, 220 V în 7-8 ore. Dacă ai însă un Wallbox, cu același încărcător de 3,7 kWh poți reduce timpul de încărcare la puțin peste 3 ore. Sigur, există și opțiuni mai rapide prin achiziționarea încărcătorului de 7,4 kWh și încărcarea la o stație de mare putere, care va scurta timpul la o oră și 40 de minute.

La drumuri lungi pe autostradă vei putea alege să protejezi descărcarea bateriei prin acționarea funcției e-Safe, prin care poți alege cât să păstrezi din bateria încărcată pentru când vei ajunge în oraș. Atenție însă, această funcție se va dezactiva dacă vei opri motorul. Mai poți încărca bateria și dacă vei conduce în modul Brake și vei recupera astfel din energia de frânare.

Dinamic, mașina se comportă foarte bine, iar suspensia rămâne destul de confortabilă, chiar dacă un PHEV este semnificativ mai greu decât un model cu ardere internă. Cuplul total al sistemului este de 360 Nm, iar viteza maximă este de 225 km/h.

Din punct de vedere al costurilor, Peugeot 308 PHEV nu este o mașină ieftină, dar vine extrem de bine dotat. Modelul nostru de test este în echiparea GT și pleacă de la 42.699 de euro cu TVA și fără aplicarea tichetului Rabla.

 

VERDICT
308 PHEV te răsfață cu silențiozitate, confort și un consum mic. Din păcate, vine la pachet cu un portbagaj mai mic și un cost de achiziție mai ridicat. Nu este perfect, dar dacă l-ai achiziționat, nu vei trece neobservat pe stradă și te vei bucura de o mașină modernă din toate punctele de vedere.

Adaugă un comentariu