Marca din Ingolstadt propune ceva nou: Audi Q3 Sportback, în calitate de SUV-coupe compact.
Motivele pentru care, la vremea lor, au apărut primele modele SUV-coupe sunt greu de stabilit. Justificări de ordin practic nu există pentru astfel de automobile, asta este clar. La prima vedere, avem aici unul dintre acele demersuri creative care explorează tema „cu ce le mai luăm banii celor bogați, aflați permanent în căutare de lucruri nemaivăzute și scumpe prin posesia cărora ei își exprimă pretențiile de superioritate?'.
În plus, dacă tot ai un SUV compact premium în ofertă, de ce să nu extinzi un pic conținutul catalogului cu o caroserie mai altfel? Motivația cea mai solidă pentru apariția lui Q3 Sportback este, însă, următoarea: Audi trebuia să contracareze ofensiva seriilor BMW X2 și Mercedes GLA.
E frumos Q3 Sportback? Nu avem o oglindă magică, să-i punem această întrebare. Orice alte opinii pe tema respectivă sunt discutabile. Mai bine să vedem cum merge și ce altceva mai are de oferit.
Clar: forma a contat mai mult ca funcția.
În comparație cu un Q3 normal, notăm câteva diferențe discrete de dimensionare. Lungimea lui Q3 Sportback e mai mare cu 16 mm și lățimea e cu 13 mm mai mică. Bineînțeles, nu se poate identifica exact ce alte deosebiri mai implică asta. Altfel stă treaba în privința înălțimii care, măsurând 1,57 m, este cu 5 cm inferioară față de a lui Q3.
Înălțimea interioară din față nu dă semne de insuficiență, dar cea din spate are limite sesizabile. Cei mai înalți de 1,80 m vor atinge plafonul cu capul. Regina nu va sta acolo cu coroana pe cap. Și volumul portbagajului extins se resimte: 1.400 de litri, asta înseamnă cu 125 de litri mai puțin decât la Q3. O valiză rămâne acasă.
La drum: mai irascibilă decât varianta Q3 normală.
Cât despre performanțele în sine, e greu de observat ceva diferit față de un Q3 40 TDI normal. Cei 190 CP sunt la fel de ageri, dar răspunsul la accelerație are o mică întârziere. Tracțiunea integrală favorizează valorificarea în condiții optime a cuplului maxim de 400 Nm. Schimbările de trepte ale cutiei cu dublu ambreiaj sunt rapide și numai rareori apar șocuri discrete.
Când calitatea drumului e mai puțin decât foarte bună, roțile mari, cu jante de 20 de inchi (opționale), și suspensia sport (dotare standard) afectează confortul la rulare. Din această perspectivă, recomandăm jantele de 18 inchi, cu pneuri care au un flanc mai înalt. Și selectarea modului de rulare Comfort ajută.
Buget: vrei să arăți altfel pe drum? Plătește!
Cu un preț situat în imediata apropiere a pragului de 45.000 de euro, Q3 Sportback este sesizabil mai scump față de un Q3 echivalent ca motorizare. Cu alte cuvinte, alegerea nu va trece neobservată de vecini. Desigur, ce vor spune ei despre asta îi privește.
Date tehnice
Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1968 cmc – Putere maximă 190 CP la 3750 rpm – Cuplu maxim 400 Nm la 1750 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automata cu dublu ambreiaj, 7 trepte – L/l/h 4500/1843/1567 mm – Masă proprie 1.431 kg – Volum portbagaj 530-1.400 l – Consum în test 7,9 l/100 km – 0–100 km/h 8,5 s – Viteză maximă 217 km/h – Preț de la 45.086 de euro cu TVA inclusă
Verdict
Audi Q3 Sportback are o siluetă mai fluidă decât un Q3 obișnuit, iar niște comentarii pertinente cu implicații estetice nu sunt ușor de făcut. Ce e indiscutabil: înălțimea interioară la locurile din spate și volumul maxim al portbagajului sunt mai mici. Iar Q3 Sportback e mai scump decât Q3. Rețetă de succes?
Finanțare prin