Am condus în România noul Audi Q7 facelift. E încă bun pentru Darth Vader și nu numai pentru el.
Primul Q7 era ca o navă a Armatei Imperiale din Star Wars. Pe alb, cel puțin. Era greu de iubit, dar îl vedeai în trafic instant și ajungeai să îi faci loc până la urmă. Al doilea Q7 a trecut la un nou nivel, mai stilizat și mai bun din toate punctele de vedere. Acum, avem un facelift.
Modificările stilistice le vedeți și voi, dar ne interesează mai tare ce se întâmplă sub caroserie. Avem o direcție bună pentru acest segment și o suspensie confortabilă chiar și cu jante mari. Arată ca o navetă spațială din Star Wars, dar când o calci, merge ca una din Star Trek la Warp 9. Trage fără refuz și o tot face până la viteza maximă limitată electronic.
Dacă pleci tare de pe loc dintr-o intersecție, poți să rămâi fără carnet după ce treci de ea. Suspensia face tot posibilul să țină mașina aproape dreaptă, indiferent ce îi faci. Cât de diferit de primul Q7! Sistemele de la bord lucrează din greu fără să îți dai seama, iar diferența o știm de la comportamentul pe asfalt ud cu sistemele decuplate. Nu recomandăm acest lucru sub nicio formă.
La interior, te simți răsfățat din toate punctele de vedere. Scaunele sunt bine profilate și confortabile, materialele sunt excelente pentru clasă, iar finisajele sunt și ele îngrijite. Antifonarea este aproape prea bună. Nu simți deloc viteza și vei rămâne rapid fără carnet dacă pici în capcana cuplului oferit de acest motor. Există opțiunea unui al treilea rând de locuri, dar acestea sunt bune doar pentru cei scunzi. Locurile sunt operate electric.
Prima impresie
Faceliftul lui Q7 a mărit grilele și a modificat mai multe elemente sub caroserie. Dar prețul său a ajuns la cote înalte. La fel ca rivalii, GLE și X5, dar nu doar ei.
Date tehnice
Motor V6, turbodiesel, longitudinal – Cilindree 2967 cmc – Putere maximă 286 CP între 3.500 și 4.000 rpm – Cuplu maxim 600 Nm între 2.250 și 3.250 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu opt trepte – L/l/h 5063/1970/1740 mm – Masă proprie 2.240 kg – Volum portbagaj 295-770–1.955 l – 0–100 km/h 6,3 s – Viteză maximă 241 km/h – Consum 8,4 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 220 g/km (WLTP) – Preț de la 72897 euro cu TVA inclusă; 105.633 euro pentru exemplarul testat.
Verdict
Primul Q7 a fost greu de iubit pentru mulți. Acum, ne-am obișnuit cu el, cumva. A doua generație nu a mai fost așa, ci pare mult mai atletică. Și se și conduce pe măsură. Iar faceliftul a îmbunătățit o rețetă care era deja bună. Ce vrei mai mult?
Finanțare prin
Avans (40%): 24.013 euro fără TVA
Perioadă de finanțare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 385 de euro fără TVA
Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing Romania IFN SA pentru Audi Q7 S line 50 TDI quattro, 286 CP, preț 60.033 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (24.013 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 36.020 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acorda doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.
Mai nene,nu cred ca nenea Vader mergea cu masini pe motorina.Suntem in alta era in care cei din grupul Vag au uitat sa intre.Dar cu multa rabdare poate vedem si la ei auto hibride performante.Dar daca sunt multi fara minte care cumpara caricaturi diesel la preturi mari….cred ca nu v-a intra grupul Vag in era actuoala